December

December

onsdag 2 september 2015

Intensivt



Detta är min axel sist jag gick på akupunktur och på måndag har jag fått en tid hos samma sjukgymnast. Min axel är inte bra och har inte varit på länge. Känner av fästet och runt omkring det.

När jag igår satt och stickade fick jag jätteont och fick avbryta flera gånger.

Det är ibland tur att man inte är ny kund när man ringer så det var inga problem att få en tid vilket det kan vara om man inte varit där tidigare.

Och ikväll är det yoga och det brukar också göra gott för min kropp.

Det har varit mycket den sista tiden och det känns. Mitt energikonto är förbrukat och räntan är smärtsam.

Men jag känner mig i huvudet helt ok i alla fall. Det har ju inte varit några trista saker som tagit min tid utan bara roliga och positiva händelser och det kan man ju leva gott på även om man är trött och full med värk.

Har lyssnat på programmet på P1-Kropp och Själ om ME och det var intressant även om jag gärna hade sett att man haft kontakt med Gottfries också i detta ämne.

Fick min spruta tidigt idag så jag var på jobbet vid 11 och får gå hem 3. Och egentligen borde jag då lägga mig ner och vila men jag känner mig själv och förmodligen kommer jag göra något annat. Det blir inte hundpromenad för idag har jag kommenderat ut sonen på en sån - lite längre ihop med systern för att han ska få känna om han är frisk nog att gå till jobbet imorgon.

Förmodligen blir det plocka i vardagsrummet - jag blir snart tokig av all röra jag har där. Vill ju boa in mig med nya gardiner och sånt men så länge det är massa kläder och resväskan från i somras står kvar och det ligger en massa dynor som ska bort. Innan dess blir det inget gardinbyte.

Tänker spara 4 dynor för att kunna sitta ute under september om det skulle gå. Jag köpte på Ica 6 stycken höstastrar för 10 kronor styck som jag planterade i min rabatt och igår hade inga sniglar rört dom så jag hoppas dom inte vill ha dessa vackra blommor.

Bildresultat för höstaster

Jag tänkte också att jag skulle köpa lite lökar så att rabatten blir vacker till våren också. Just nu ser den rätt trist ut då allt blommat ut som jag haft.

Måste också se om min potatis går att plocka upp och äta.

Onsdag idag och det är väder som inte kan bestämma sig. Det är sol ena stunden och regn den andra. På lördag är det hundpromenad och det kan gärna få bli en sån där härlig höstdag då.

Men i morgon och fredag har jag ingenting inbokat utan det är 2 fria dagar. Tittade i min almanacka precis och det är mycket i den.

Måndag - akupunktur
Tisdag - stickcafé - nu börjar dom med varannan vecka.
Onsdag - spruta och yoga
tors - ingenting
fre - ingenting
Lördag alt sönd - hundwalk med hundgänget
Söndag yoga.

När jag tittar känns det nästan övermäktigt.

men jag behöver inte vara med på varje tisdag. akupunkturen och sprutan är på dagtid så det blir ju lite kvällar över till vila men jag hoppas ju också på att både akupunkturen och yogan ska ge mig mer energi och ro i själen och må gott känsla.

Och så jobb då också på detta.

Men återigen - det är inget som känns jobbigt eller trist i detta aktivitetsschema utan det är bra för mig positiva saker så det är ju ett stort plus.

Hade det inte varit bra för mig så hade jag skalat bort det som inte varit bra.

Och eftersom båda mina barn är hemma idag så blir middagen serverad - korv och makaroner blir det nog idag - gourmetmat.

Må Gott

Bildresultat för yoga



















2 kommentarer:

  1. Nu har jag öppnat min nya blogg. Adressen är minadagarnu.blogg.se. Välkommen dit.😀
    Kram Lena S

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Först vill jag säga TACK för din omtanke. Den värmde! För det andra: jag har börjat att blogga igen. Men allt det gamla är borta, så jag börjar om. Kanske kan det trots allt vara bra att göra saker man gjort tidigare och få lite vardag i allt kaoset. Kram <3

    SvaraRadera