December

December

tisdag 1 september 2015

Höstmånaden

Bildresultat för höstmånad

1 september är det idag - officiellt en höst månad (eller) - ja i alla fall så är väl september en månad i min smak. Det kan vara sol och hög klar luft och man kan vara ute i skogen och bara må gott.

September är också en nystarts månad.

Idag är det stickcafé efter sommaruppehåll. Och denna gång samlas vi i en nyöppnad garnbutik - det är VIP inbjudan och endast för oss i "gänget" som träffats sen förra butiken stängde igen. Det är ju 2 av oss som öppnat butiken.

Ska bli trevligt och förhoppningsvis inspirerande - vilket jag är övertygad om att det bli för jag har inte stickat sen förra stickträffen i våras även om jag tittar på den ibland.

Och kanske får vi väldigt bra pris på garn också idag och då ska jag köpa sockgarn och skicka upp till min pappas kusin för att förhoppningsvis få lite raggsockor tillbaka - ska ta henne på dom orden som hon sa i somras. Jag tror hon menar det och blir glad över att vi uppskattar hennes hantverk.

I morgon sen börjar Yogan - och det ska bli så skönt för min kropp skriker efter att få sträcka och töja på sig.

Just nu värker varenda fiber i min kropp och det är sviter efter de senaste dagarnas många aktiviteter.

Är också rejält trött men det är inte alls konstigt. Jag har levt som om jag vore frisk sen torsdag förra veckan. Kan också tipsa om att det på P1 - går att lyssna på via webben handlar idag om ME.

Bildresultat för myalgic encephalomyelitis

Då åkte vi på Ikea!

Fredag - ja då var vi på Liseberg och var 2 bland alla 19000 som såg på Tomas Ledin. En helt fantastisk musikupplevelse.

Men vi började med att äta i Tauberestaurangen. Satt där en god stund och blev mätta och belåtna och lämnade till sist bordet för då hade det ett tag gått omkring folk med brickor med förvirrad blick och letat bord.

Så efter att pudra näsan hittade vi en perfekt plats precis framför där dom har rampen för handikappad så vi kunde luta oss mot ett staket och se storbildsskärmen bra men även scenen.

Och tidigare på dagen så regnade det något kopiöst och det var med viss bävan att det skulle regna även på kvällen men det blev klarblå himmel och sol och sen övergick kvällen till mörk natt och fullmåne och all belysning som är på Liseberg gjorde det hela till en härlig upplevelse även vädermässigt.

Bland alla 19000 så visste jag att det var bekanta som skulle dit och jag kunde hälsa på en kollega och sen även på min kurator. Och så såg jag maken till............. Mickis! Var ju inte helt säker på att det var han men fick det bekräftat sen att så var det. Tyvärr hade han inte frugan med sig. Hade varit riktigt kul att kunna få säga hej IRL.

Efter en 2 timmar lång musikupplevelse gick vi direkt till bilen och åkte hem. Där satte vi oss i köket och delade på lite vin och pratade igenom kvällen och annat och lyssnade även på lite Tomas på Spotify.

Och helt plötsligt var klockan halv 2 på natten! Timmarna rusade iväg.

Sov fram till 11 på lördagen och sen var det frukost och melodikrysset på webben. Körde dottern till jobbet och sen hämtade jag upp sonen för att han skulle hjälpa mig att hämta varor till jobbet. Bra med bärkraft. Sen blev den 30 minuters vila och sen in i duschen och göra mig klar för nästa aktivitet. Fest på jobbet. Började 5 med mingel och så var det tipspromenad och lite femkamp och sen grillbuffé. Jättetrevligt och vid 9 lämnade jag och hämtade dottern som slutade jobbet då. Vi hade bra väder hela dagen men där vid 9 kom det lite regn.

Söndag - ja fy det blev en lång dag men även väldigt trevlig. Var på jobbet klockan 7 på morgonen - först på plats. Kokade kaffe och åt en macka för det hade jag inte gjort hemma, sen började jag plocka fram allt som skulle fram, fixade så kaffet var färdigt, satte igång korvkokaren mm så när dom som skulle jobba i kiosken kom så var allt färdigt och man kunde börja sälja direkt utan att stressa. Även grillen såg jag till att det blev förberett för dom som skulle fixa med den.

Sen gick jag mest omkring och såg till att allt fungerade, Såg till att inget saknades mm. Och dagen flöt på så bra och det blev hur lyckat som helst och vi sålde slut på allt och det var skönt för förra gången fick vi slängt massor. Så när jag lämnade jobbet vid halv 6 så kunde jag känna mig väldigt nöjd men jag var också helt slut.

Och så hade vi ett måste kvar - handla så dottern blev upphämtad och så åkte vi och köpte bröd, mjölk och lite annat och sen när varorna plockades upp och dom började med middagen så gick jag ut med hunden. Skönt att gå en runda faktiskt och så blev det en sen middag och jag la mig sen direkt och sov som en stock fram till 10 igår morse.

Dottern hade då åkt till jobbet och sonen skulle väckas för att också åka iväg. Han hade ju varit hemma sen förra onsdagen och tänkte att det skulle gå att jobba men det gick inte så han var väl där i 1,5-2 timmar innan han fick ge upp och gå hem.

Jag var inte längre på mitt jobb jag heller. Jag städade undan lite och letade fram ytterkrukor till blommor som vi hade haft på bordet i festtältet - höstglöd så nu har vi fina blommor lite överallt på kontoret. De övriga kollegorna var hemma också. Den ena jobbade på sitt andra jobb och min manlige kollega var bara ledig.

Tänkte igår att jag skulle räkna pengar men det gick inte - kunde inte fokusera och tänka så det var ingen mening att försöka ens så när dottern slutade sitt jobb hämtade jag henne och vi åkte till centrum. Jag skulle lämna tillbaka bågarna och beställa så om 2,5 vecka så ska jag få mina nya glasögon och jösses så bra jag ska se då. Både på långt och nära håll - förhoppningsvis. Om det inte fungerar så får jag komma tillbaka så får vi fixa något annat - det var deras garanti.

Sen åkte jag för att se om skoaffären hade ett par skor jag sett på nätet och hade tänkt beställa. Och det hade dom.

Mitt nya favoritskomärke - Rieker

Bild av Rieker

Men när jag sen tittade på nätet så var priserna där dyrare än i butiken. Jag la faktiskt undan dom igår så jag ska hämta dom idag. 695:- istället för 750 som priserna varit runt och sen frakt på det.

Det är inte skinn utan syntet men det blir bra ändå. Dottern som är ett kritiskt smakråd sa - det är du så det blev ju då tummen upp även från henne. Och sen - ni som känner mig - Dom är röda :D. Som sonen sa - ja det var väl självklart.

Jag provade andra skor från Rieker också igår men dom sa dottern - inte du!

Och jag har sett ett par till på Riekers hemsida som jag skulle kunna tänka mig att köpa men dom fanns inte i affären igår så dom kanske jag köper på nätet. Känns som om dom skulle kunna vara ett par bra gå-ut-med-hunden-skor. Dessa är inte i syntet. Tål att tänka på.

Jag sitter själv på kontoret idag. Mina kollegor har hand om en kickoff. Rätt skönt för jag är som sagt seg fortfarande och behöver ron som är när man sitter själv.

Igår la jag mig efter maten och det var vid 4 på em och så tittade jag på Mammon på nätet, hade börjat på Black Work när sonen ringde och jag åkte och hämtade honom halvvägs.

Sen när jag kom hem fikade jag och plockade lite i köket medan jag lyssnade på boken och så gick jag och la mig 9 och hade somnat gott när jag vaknar av oväsen. Mina fönster är öppna och det var något käbbel utanför. En tjej som skrek och gapade och det lät som bråk men jag hörde aldrig motparten och även sonen hade hört och kom ut ur sitt rum.

Jag har en granne som inte verkar ha det bästa förhållandet men det var inte hennes röst så detta var någon annan men det är tjafs där jämt och sonen som har sitt fönster precis vid deras uteplats hör dom ofta. Och det gör mig beklämd för jag skulle vilja ruska om henne och säga - välj en annan pojkvän för han lyser trubbel lång väg. Och det finns en oro att det ska bli storgräl där någongång och jag hoppas och håller tummarna att jag har helt fel.

Fick lyssna på ett gräl när jag låg ute i soffan och dom såg inte att jag var där eller så brydde dom sig inte och det var lite bråk och då fick jag höra att hon var gravid och det var ditt och datt. Och jag bara kände - nej! Inte det också - tjejen är jättego och han hälsar vänligt och ser glad ut så men känns ändå inte helt ok - kalla det magkänsla. Hade inte velat att min dottern kommit hem med honom.

Bildresultat för counting money fun

Nu är kaffet i koppen urdrucket och jag ska räkna hundralappar - massor av hundralappar och andra sedlar och så ska dom lämnas i pengaboxen och vi kan glädjas över en succédag på jobbet. Synd att dom inte är mina :D

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar