December

December

måndag 10 augusti 2015

Redo!

Eller så redo som man kan bli. För nog är det lite dubbelbottnat att semestern är slut.

Hela 5 veckors ledighet har tagit slut och jag läser om hur folk på fb nu häcklar lite om att det är 11 månader kvar till nästa!

Men jag kan ju stoltsera med att jag har nog 2 veckor att ta ut kvar - semester och komp. Så mig går det ingen nöd på.

Nästa längre ledighet blir nog över jul och nyår och så var det väldigt gott att ha 5 veckor så varför slösa för mycket utan tänka framåt.

Sen är jag väldigt tacksam över att jag har ett jobb att gå till. Att jag fortfarande fixar att jobba en del av dagen även om det finns mycket kvar att önska som att det fanns mer energi kvar i kroppen till massa annat.

Men jag har ju varit arbetslös också så länge, sjukskriven och utstämplad och trodde där och då att ett jobb som skulle passa mig inte längre fanns men så gjorde det och jag har nu varit på jobbet i - är det 3 år eller 4 till och med.

Det ska vara sol denna vecka också men det är inte så varmt. Var ute vid 7 i morse och jag frös. 10 grader var det. Mammas taxi är också igång. Bussarna som dottern kan ta på vardagar har inte kommit igång än. Det blir när skolorna börjar. Och sonen - ja han kanske kan få sluta sin normala tid nu efter semestern men helt optimistisk där är jag inte så jag ställer in mig på att få hämta.

Vovven har gått till en av sina favoritplatser - solen i stolen :D och igår var vi på hundträff med promenadgänget. 5 vovvar och min fick vara helt lös större delen av sträckan men jag tog koppel på honom i slutet då han visade att nu ville han hemåt.

Och jag är lite border sjuk - 2 border terriers var med - som kom från samma kennel som min gjorde och det är något visst med dessa små goa vovvar.

Nu börjar det bli dags att ta tag i dagen och göra mig klar för jobbet. Vet att denna dag kommer gå fort för det är mycket som ska gås igenom.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Man tycker det känns så länge innan semestern startar o så går dessa veckor i ert rasande tempo :-)
    Jag är glad att vi hade lite annat inplanerat än bara stugan denna semester... För kag tror det hade varit lätt att bli irriterad när det regnat blåst o varit ganska kyligt många dagar dessa veckor. Det vag oxå kul att göra lite annat... Vi har ju varit i stugan i 20 år nu varje semester o det har ju varit fantastiska somrar för både våra barn och oss. Men iår var det dags för lite annat oxå... Nu blev det nästan lite för lite stugan men vi har haft det bra o det är huvudsaken :-)

    Så taxiservice har kört igång igen ;-)
    Vet hur det är o det är slitsamt MEN jag tror vi får tillbaka det en vacker dag :-)

    Ang hälsenan så har jag inte gjort ngt alls... Det har bara blivit så o VCT har jag besökt 2ggr o de säger att det oftast kommer av överansträngning ( de läser innantill) men jag hoppas detta träningsschema kommer hjälpa :-) annars får man söka ortoped...
    Men int som f@n för det....

    Kan tänka mig att spanjoren njuter av solen... Det gör min fyrbente oxå.. Sil o bad det bästa som finns :-P

    Hoppas första arbetsdagen gick riktigt bra :-)
    Kram ❤️

    SvaraRadera