December

December

onsdag 12 augusti 2015

Nattspaning

Bildresultat för stjärnfall

Det ska i natt vara perfekt natt att titta på stjärnfall. Så jag hoppas det blir molnfritt så man kan få se detta när jag ändå ska vara vaken och uppe vid midnatt.

Mina barn låg för några år sen i stolar ute i trädgården och tittade upp mot himlen och fick se några men i år ska det tydligen vara väldigt bra år för att se mera och flera.

Men just nu är det en hel del moln som far omkring där på himlen och varje gång man pratar om att man kan se ditt eller datt på himlen så är det mulet och man ser inte något eller så sover jag.

Ikväll ska jag som vanligt hämta sonen vid midnatt och då är jag också vaken och kan se detta - förhoppningsvis.

Igår åkte jag och handlade efter jobbet och köpte färdiga pajskal - 8 stycken och det blev 8 pajer med olika fyllning. Dottern är ju inte någon vän av rökta produkter så hon fick köttfärssås som jag hade i en liten burk i frysen och broccoli. Jag tog skinka och broccoli och sonen enbart skinka och sen alla med äggstanning med västerbotten och greveost.

Fick köpt goa hamburgerbröd och även pitabröd men vi åt med hamburgerbröd våran pulled pork igår ihop med coleslaw. Gott var det och mätt blir man.

Känns bra att börja få lite färdigrätter i frysen igen. Såg när jag frostade också vad jag hade för något i råvaror och man glömmer ju bort en del när man handlar och köper på sig mer så inte undra på att det är trångt i frysen. Hade flertal påsar med wokgrönsaker och broccoli.

Lagom till 19 låg jag till sängs och jag hade även tagit en tablett så jag somnade gott och sov till 23 och jag hade ställt klockan på 00 för att möta upp sonen i stan men när jag nu vaknade så åkte jag ända ut istället. Ingen mening att ligga och somna om och bli ännu tröttare kanske vid 12 och sen komma hem senare och jag somnade om gott och sov länge tills klockan ringde halv 10.

Det är onsdag och spruta. Men jag var otroligt seg och hade kunnat somna om ifall jag fått chansen och låg och snoozade så jag hann inte äta frukost utan bara duscha, kliva i kläderna, göra mackor och ta med mig.

Sprutan gick bra - idag kändes den inte alls, senast så är det en sköterska som är lite sur och tvär - en ung sköterska men henne slapp jag idag och hon sätter sprutan i skinkan och trycker till medan alla andra gör det sakta för att det är lite seg vätska.

Igår råkade jag också ut för en sak som jag inte gjort mer än en - kanske två gånger sen jag gjorde min GBP. Jag satt på em och åt fil med diegestive. Och blev så illamående att jag fick gå och kräkas. 1 gång och sen var det bra. Och det var inga mängder men tillräckligt för att lilla magen inte skulle gilla det hela. Skönt att man efteråt känner sig bra i alla fall.

Och skönt att jag också var själv på jobbet då.



Idag är det ju som sagt onsdag och Ola Salo ska uppträda på Götaplatsen och dit tänkte jag gå innan jag ska hämta sonen och igår ordnade jag med registrering till parkering med mobilen. Så nu kan jag stå där med den och betala parkeringen om jag vill. Får se hur det fungerar. Hittade också en app där man kan hitta parkeringar och hur ledigheten ser ut. Kollektivt går det ju inte åka numera i vår stad så det kommer nog vara trångt på nära parkeringar.

Träffade en bekant och vi pratade och hon skulle börja jobba nästa vecka och hon tänker inte åka kollektivt så det är allas gemensamma inställning att västtrafik är pesttrafik.

Men jag känner i min kropp att jag idag ändå känner mig piggare än igår så kvällssömnen där tidigt gjorde gott. Hade jag inte sovit så hade jag varit som död idag tror jag. Läste att man nu i Norge börjar göra något framsteg med någon medicin. Skummade igenom men orkade inte ta in norskan riktigt så vad som stod riktigt vet jag inte men det inger ju lite hopp i alla fall att man kan komma närmare en lösning på problemet.

Och så var jag på biblioteket och hämtade en reservation - en bok - en med text. Får hoppas jag kan orka läsa den för det är den senaste i den serie som Katerina Janouch skriver om Barnmorskan Cecilia Lund. Jag gillar dom så jag får hoppas jag kan komma igenom den för det tar nog ett tag till innan den kommer som ljudbok - har inte kollat sen sist då jag reserverade den så egentligen vet jag inte men det kan också vara så att den bara släpps på storytel.

Senaste bok:Barfotaflickan
Barnmorskan Cecilia Lund fyller 40 och lever varannanveckasliv i en lägenhet i förorten. En natt kommer en papperslös kvinna in på förlossningen. Hon föder en pojke men dagen efter försvinner hon spårlöst – utan sitt nyfödda barn.
Samtidigt sker en rad dramatiska händelser i Cecilias familj, där sonen Marcus drabbas och även modern Christina.
Barfotaflickan är den åttonde delen i Katerina Janouchs populära romanserie om barnmorskan Cecilia Lund.


Må Gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar