December

December

tisdag 18 augusti 2015

håhå jaja

Bildresultat för vill inte vakna

Så blev det tisdag, vaknade 09.09 och tänkte bara blunda lite och jag vet att låg där i vaket tillstånd och tänkte att nu ska jag snart kliva upp och så är klockan helt plötsligt kvart över 11!

Jag studsade inte upp utan låg kvar liten stund och mornade mig.

Men det blir inte mycket tid att göra sig redo för dagen att använda. Frukost, dusch och sen på med kläder och i väg - i stort sett.

Jag gillar det inte men samtidigt både inser jag och förstår att jag måste ha min sömn.

Jag och dottern åkte igår efter jobbet och gjorde några ärenden. Apoteket och sen Ica och när vi satt i bilen bestämde vi att av lövbiffen skulle vi göra något enkelt. Så vi stekte det rakt upp och ned och så hade vi pommes och vitlökssmör och sallad till. Momsigt.

Som på - vad jag förmodar - så kommer man först till grönsakerna när man går in i butiken. Ja efter att vi gått förbi läsken så hamnar vi där och det var bra pris på romanticatomater - små goda tomater som blivit en favorit och sen romansallad och sen fyllde vi nästan 1,5 pappkasse med grönsaker och frukt och bär.

Gick förbi charken och köpte 2 st färdiggrillad kyckling som det var bra pris på plus lite annat så igår sen vi ätit så gjorde vi en stor form med flygande Jakob. Tänkte fel och kokade ris för jag vet inte varför men jag har tänkt så även förr att riset ska ligga i formen och så på med kycklingen och visst kan man väl också göra så men jag frös in riset i portionspåsar och så ska kycklingen också in i frysen idag i formar och det finns flertalet matlådor att ta av. Och vi har det till middag idag jag och dottern.

Och lagom till klockan var 21 och det var Broadchurch hade jag av frukten och bären gjort en fruktsallad som vi mumsade på. Köpte jordgubbar svenska med mörkröd färg som var oerhört goda och jag har det också med mig fruktsallad till jobbet idag.

Vi ska gå in på en nyttigare linje och smygstartar. Det är lätt för mycket av det goda, bullar, kakor och annat onyttigt när det är sommar och semester. Vi är inne på samma alla 3 så vi sa att när yogan börjar ska det sen verkligen bli start och på veckorna får det bli bara bra goda saker men sen så får vi gotta oss på helgen utan att för den delen frossa.

Och solen skiner idag också och det blåser friska vindar. Men nog kan man märka att det är höst på väg. När jag var i skogen så var det mer gula löv än gula svampar och man blev lurad flera gånger.

När solen försvinner bakom träden blir det genast kyligare.

Gick en kvällspromenad och det var väldigt mörkt ute, det är dags för reflex på både vovve och matte. Och vovven tyckte nog inte heller om att det var så mörkt för han spratt till flera gånger utan anledning.

Så nu ska jag snart ta dagens första kopp med kaffe, ta med mig en stol ut och sätta mig och njuta i solskenet :D

Må Gott

Bildresultat för nystart höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar