December

December

torsdag 2 juli 2015

Snart så




Nu är det 2 dagar kvar och jag är helt själv på jobbet. Ena kollegan är på kurs i Shlm för sitt andra jobb som var inbokat sen länge. Min andra vet jag inte vad han gör för det sa han aldrig men han kommer inte heller till jobbet mer. Imorgon vet jag att han ska vara på tävling. Och vaktmästaren är redan på semester så det är jag och grannklubbens anställd i hela huset och i kylen står en jordgubbstårta att smaska på :D

I morgon blir jag helt själv.

Är tidigt på jobbet - lika bra att få det gjort tänkte jag idag och jag har också planer på annat efter jobbet. Vi ska iväg till zooaffären och leta en sk kylfilt som vi kan ha i bilen när vi ska åka på semester men även annars också. Är det så här varmt så blir det inte så kul för någon.

Visst är det skönt men 27 grader redan nu är lite för mycket så här på kontoret så är kylanläggningen på och det är svalt och skönt och nästan lite för kyligt men jag har öppnat dörren ut så värmen kommer in.





















Sitter i telefonkö för att boka injektionstid på hälsocentralen som det heter där i norr under min semester.

Ska byta dag tänkte jag till tisdag istället för onsdag. Kanske blir det så att vi åker hem en onsdag. Vi har inte spikat hemresan än men det är nog det troliga.

Så en sak på listan inför semestern är avprickad.

Idag ska jag fakturera färdigt och sen städa lite och i morgon ska fakturor läggas in för betalning. Det är det som jag har kvar att göra som måsten. Så det är inte så mycket och det är bra att jag inte behöver känna att jag hann inte med vissa saker.

Och så har jag då fått 2 tider bokade! Det är så trevligt med personal som inte är tvär och ifrågasätter men jag fanns ju också med deras rullor men mekobalamin hade hon aldrig hört talas om :D

Och jag ska göra några utryckning på jobbet. Dotterns ska hämtas och sonen ska köras till busshållplatsen för idag går inga tåg alls - något fel som vanligt. Och igår jobbade han till halv 1 och kommer nog göra det fram till semestern trodde han.

Körde ända ut igen men idag ska jag hämta honom i stan och sova lite mer innan tänkte jag. Då dottern har jobbat så blir det hackigt där också för hon ska hämtas hem men idag jobbar hon morgon och har kvällen ledig och jag kan lägga mig och ligga still i flera timmar.

Igår när jag kom hem satt jag ute i skuggan och läste lokaltidningen. Sen gjorde jag ordning lite tomat och mozarellasallad till mig innan jag sen ställde mig och stekte pannkakor så att ungdomarna har något att äta.

La mig efter dotterns hemkomst och sov i ca 1,5 timme i alla fall.

Sen har jag en ny bok i öronen igen. Denna gång en gammal bekanting men jag måste erkänna att jag inte minns så mycket av förra boken och vad som hände där men det kanske klarnar ju längre fram jag kommer i denna. Det är Camilla Läckbergs Lejontämjaren och det är väl 3 år sen sist.

Och det är även denna gång Katarina Ewerlöf som läser och hon är så bra på det. Så det är en fröjd att lyssna och jag har nya lurar som är bekväma i öronen - bättre än de tidigare som följde med telefonen.

Åkte och köpte mig dessa efter jobbet igår och fick också besökt biblioteket för återlämning och hämtning av bok. Sen köpte jag mig en mjukglass också - blev sugen när jag mötte några med strutar i handen när jag var i centrum. Pratade bort en stund med bekanta innan jag åkte hem.

Lejontämjaren

Och så fick jag sätta på mig en kofta - det kan man ju inte tro i denna värme men nu fryser jag på kontoret och jag har inte riktigt bra koll på hur fläktsystemet fungerar. Får väl gå ut och bli varm.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar