December

December

torsdag 16 juli 2015

Premium

Avprickning på - to do listan - går framåt.

Bilen har gått från odubbade vinterdäck till helt nya sommardäck. Sonen öppnade plånboken igår när vi började titta på sommardäcken -det var ju ett tag sen dom satt på och ett hade helt gett sig och gummit var kasst på de övriga så vem vet vi hade kanske blivit stående någonstans efter den 674 km långa vägen vi ska ut på.

Det blev inte några värstingdäck utan de billigaste bästa för 650:- styck och då med allt (avmontering av de gamla däcken, av med vinterdäcken och på med nya däck). Nu kommer vi behöva nya vinterdäck tyckte mannen också för även om djupet är bra så är dom gamla och gummit kan ge sig när som helst tydligen. Vi får kanske ta det i omgångar då vinterdäck är dyrare och jag vill ha med dubbar i fall att man skulle vilja ge sig norrut på vintern också.

Och nu är uppdateringen från spotify bara i datorn för 49:- månaden till att också ha i mobilen (premium) klart och jag fick 2 månader fritt :D - nöjd som attan. Jag mailade ju och frågade varför ag inte får 30 dagar när jag uppgraderar för det får helt nya kunder och så fick jag 2 månader fritt :D - bra kundservice!

Åkte och gjorde lite ärenden med sonen mitt på dagen. Han och jag var och köpte en present till dottern som vi klurat på ett tag - hon fyller 25 snart - 30:e i denna månad och även där blev vi glada att produkten var nedsatt från 1000:- till 700:- skriver inte vad det är ifall att - även om jag inte tror hon är inne och läser men man vet ju aldrig ;D

Sen hämtade jag ut Kestine på apoteket 20 mg så nu ska jag överleva myggeländet med klådan som blir av dom. Och så in på biblioteket för att lämna skivor jag inte kunde ladda in och så fick jag hämtat några nya efter rådgivning så vi får se vad det blir för någon av dom.

En sväng in på ica för att köpa fikabröd och hem till dottern. Det blev krämbullar och kaffe och sen ombyte och en i dag rask promenad då jag istället för bok hade musik som nästan fick mig att springa av lust men det var bara nära :D

In i skuggan i naturen och det var varmt men det blåste sen när vi var ute i solskenet men sen nu när solen försvinner bakom trädtopparna i trädgården är det inte varmt.

Men vovven var nöjd och glad och trött så vi kunde sen åka iväg igen jag och dottern till köpcentrat och dottern köpte ny bh och så tittar hon efter nya mjukisbyxor - jogging men hittade inga och så släptes hon av hos kompisen och jag åkte hem.

I ugnen står kycklingfiléer till pastasallad som vi ska ha med oss. I kylen ligger en kakdeg på vila och som jag också tänkte ta med mig och namnet är så passande och jag har aldrig gjort dom och vet inte heller om jag ätit, kanske utan att reagera på namnet.

Jämtlandskakor

Igår blev det tidig kväll igen - orkade inte vara vaken så jag låg vid 19 och jag har rätt så rejält ont i kroppen, det liksom dunkar av smärta i musklerna och så är axlarna kass. Men skam den som ger sig - tänker inte låta detta få övertaget just nu.

Har inte tid med sånt.

Igår tog jag också fram en ny buse som vi haft i gömmorna till vovven - när han fick sin nu rätt slitna buse köpte vi en till ifall vi inte skulle hitta någon fler men dom finns numera överallt och det som igår var kul var att jag kunde knappt ta den ur sin påse och han blev alldeles halvgalen och tog den nästan ur handen och sen blev det fullt ös med den inne och ute.



Nu har jag haft en paus, hämtat dottern vid tåget och så har vi tittat på Ernst - herregud mitt bacon är dotterns nya favoritcitat  och hon älskar bacon.

Och kakorna ska nu gräddas och sonen är hemma också. Det är med andra ord fullt upp och jag har också pratat bort en god stund med min bror :D

Må Gott

1 kommentar:

  1. det låter som du mår gott :-)

    Vad bra med nya däck & det var ju ett ok pris!
    Bra att ni hjälps åt!

    KRAM

    SvaraRadera