December

December

tisdag 14 juli 2015

Ytterligare en bock avbockad i listan

Bildresultat för packa bilen

Ett steg närmare i förberedelser inför semester är vi.

Nu har vi städat bilen och dammsugat den så gott man nu kan dammsuga en bil som en hund är i och jag trodde väl inte att den här spanjoren skulle släppa så mycket hår men det gör han - enorma mängder och som dottern sa - att han ens har päls kvar. Men så mycket som möjligt och fått bort stenar och annat skräp och torkat av det andra med såpvatten så känns bilen fräsch.

Även utsidan fick en biltvätt!

Vi har varit hemma hos pappan och hämtat dotterns resväska och så har vi hämtat fram takboxen ur förrådet och har nu en "mall" att gå efter när vi packar - det ska få plats i takboxen och sen blir det inte mycket mer för i bilen ska djur och matsäck vara.

Har också börjat packa ner i en speciell väska - det som ska med till djuren förutom maten. Det är koppel till katten och så är det kylmattor och klotång och lite annat smått och gott.

Och jag är mör nu, igår gick jag och la mig före sju på kvällen. det kommer ju efteråt det som man gjort tidigare och fredagens hämtning och lördagens utekväll gjorde sitt.

Vaknade till vid 11 och var hungrig så det blev mjölk och digestivekex och så somnade jag om och vaknade 10 i morse. Jätteskönt.

Men efter dagens städning av bil och är jag lite seg igen. Ska ta en fika och sen lägga mig och vila. Dottern är iväg och grillar hon har nu 2 lediga dagar framför sig och hon var med och städade bilen.

Och min gumma är så snäll och igår köpte hon till mig ett par sandaler när hon själv skulle köpa skor till sig.

Jag köpte ju rieker själv sist och nu blev det dessa snygga sandaler på kanske inte fullt så snygga fötter :D



Har tittat ett tag efter skor att bara stoppa fötterna i utan knyt och annat så detta var perfekt och jag går som på moln. Så jag vet absolut vad jag ska leta efter till vintern när jag behöver nya skor då. Riekers.

Sen var det rea och det var ju också en bonus - dottern är allt bra snäll som tycker mamman ska ha fina skor.

Eller så är det muta för alla körningar etc som jag gör - man kan nog få tolka det som man vill.

Sen planerar vi också vad vi ska göra på semestern och lite extra ska det bli förutom att bara vara. Men det berättar jag inte mer om här och nu.

Har försökt att kopiera över mp3 skivor som jag lånat idag på biblioteket men det fungerar inte. Men boken fanns i fler ex på biblioteket så jag får åka dit och byta imorgon. Har en bok som kanske även kan falla undomarna på läppen och det är Gökens rop av Robert Galbraith som är pseudonym för J K Rowling - hon med Harry Potter. Kan vara bra men kan ju vara helt uruselt också. Men värt att prova.

I morgon är det injektionsdags och ett besök på apoteket för att hämta ut lite mediciner. Om solen skiner som idag så blir det kanske lite utevistelse i trädgården i stolen i solen och bara vara. Jag kör fortfarande omkring med odubbade vinterdäck men dom ska också bytas i morgon. Måste få sonen att smälta såna karameller - hemmajobb - någon dag innan han får lust men han ska äras idag för att han fixade middag medan jag körde dottern. Rester från igår.

Det är mycket som ska hinnas med och det är ju flera dagar kvar innan vi åker men känner mig lite stressad ändå - dagarna går ju så fort.

Ska baka pizzabullar också för det är så bra att ha med sig i bilen och smaska på. Ska nog också göra något till kaffe -kanelbullar kanske. Och om jag tittar på väderkartan så ser det ut som det ska bli bra väder resten av veckan. 

Kanske är torsdagskvällen en bra bakdag. Då ska dottern på Carl-Einar Häckner och sonen skulle också iväg. 

Det finns att göra med andra ord men det är kul göra också eftersom vi sen åker "hem".

Må Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar