December

December

torsdag 25 juni 2015

Torsdag



Det sliter på mig att vara ansvarsfull och behövande förälder. Men det är något jag gör för att jag vill, för att jag måste och för att jag behöver.

För hur annars ska jag få hem min son när han jobbat klart. Men det känns i mig. Kroppen är i olag och värker som attan både här och där. Sen beror det väl inte bara på att jag är natt-taxi. Det blåser rejält och vädret är ju inte stabilt och det gillar inte kroppen heller.

Höll på få nackspärr tidigare men det var precis att det släppte så på en sekund. Hade lika väl kunnat gå åt pipan och få nackspärr rejält.

Och det sliter för jag är så trött.




















Igår när jag kom hem så var det till ett tomt hus förutom djuren. Inte dåligt alls att komma hem till. Det är ju rejält glad tassdans som man möts av :D. Då gick vi direkt ut på promenad.

Hemma igen så blev det middag - pastasallad och så fick jag ont i magen. Ibland men inte ofta får jag känningar av dumping efter GBP operationen.

Tog min dator och la mig och så tittade jag på programmen som gick i måndags. Den norska deckaren - Det tredje ögat och sen Morden i Midsummer. Och så tittade jag på svt sidan och såg att man visar en engelsk serie - Indian Summer som jag tittade på. Gillar brittiska serier för dom är välgjorda. Denna utspelar sig på 30-talet i Indien och det jag såg av den var bra i alla fall. Går på lördagar klockan 21.

Alltid detta 21! När det gäller tv - helt fel tid.


Dottern slutade 21:15 så henne hämtade jag upp och sen la jag mig i sängen igen. Försökte sova men det gick inte. Lyssnade på radiodokumentärer och bara vilade i alla fall innan det blev natt och hämtningsdags av sonen.

I dag ska jag lägga mig tidigt och ta hjälp av medicin så att jag somnar. Måste ha sömnen. Och i morgon ska vi ju ut på äventyr med jobbet och jag har en gissning som kanske är helt fel eller så är det rätt - Jag gissar på.


Bildresultat för liseberg

5-kamp och middag. Får se om jag har rätt men hade detta varit idag hade jag inte varit så kul att ha och göra med.

Så jag ska sluta redan 3 - kom 12 för vi ska iväg och göra ett ärende jag och dottern. Och då är vi sen hemma i bra tid för mat och säng.

Och har jag tur kan jag kanske få 4-5 timmar sömn innan hämtningen.

Har nu också gått i mina nya skor och det är som att gå på moln. Fick tummen upp av båda ungdomarna också. Annars kan ju mina skoval vara dissat rejält.

Bildresultat för arg och ledsen

Igår blev jag också ledsen och arg på hur det finns människor som man skulle vilja vrida nacken av. Hänga upp personen/personerna på allmän plats - kasta sten på dom och spotta och ..........

I maj försvann en hund från sin husse på en joggingtur i en ort utanför Gbg. En tik av rasen old english bulldog och det var en syster till en bekants hund. Man sökte med hundar och annat - allt för att hitta hunden.

Igår kunde jag läsa om hur man hittat en hund flera mil från där denna hund försvann. Misshandlad och eländig. Öronen bortskurna och med hjälp av chip kunde man hitta ägaren och det var denna försvunna vackra tik. Att den gått tid själv ses inte som realistiskt och det verkar inte vara djur och så länge har inte kroppen legat när den hittats så någon elak har ju utsatt hunden för något. Tagit den när den var på vift och inte lämnat tillbaka till ägaren utan använt den till - jag gud vet vad. Så oerhört vidrigt, tragiskt och hemskt och sorgligt och jag vet inte vad.

Det finns inget gott ur detta mer än att ägaren nu inte behöver leta längre men att hitta sin kära hund på detta vis måste vara fruktansvärt.



RIP Nova

Må Gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar