December

December

söndag 7 juni 2015

Söndag

Man får nästan hålla i håret om man inte har en hatt att hålla i - att det inte kan sluta blåsa någongång!

Och att det inte kan få vara sommarväder flera dagar på rad!

Fredagen bjöd på riktigt skönt och varmt väder med sol och go värme sent in på kvällen men så vaknar man upp dagen efter och vi är tillbaka till det eländiga vädret - dock inget regn.

Dottern kördes till kompis i fredags för att sen hämtas hem sent på kvällen. Dom hade varit på Liseberg och sett mums-mums :D

Studenter och sol gjorde att det var mycket folk på stan men dom hade sen gått vidare till något ställe och haft en kul kväll.

Så när sonen sen kom hem från jobbet så var vi alla vakna. Jag låg och tittade på Dox-dokumentär som jag började se på kvällen men fick pausa när jag var taxi. Det handlade om scientologikyrkan.

Jag blir så mållös över att folk går på sånt. Och det var väl även dom som varit inne i organisationen och även varit med i toppen men sen fått upp ögonen. Hur kunde dom vara så naiva och blåögda.

Klart sevärt var det i alla fall.

Och innan såg jag 3 avsnitt av en engelsk deckare eller vad man ska kalla det - the driver. Det var tre avsnitt - allt på svt play.

Så jag låg i min säng och hade det rätt mysigt och kunde också hålla mig vaken för att se på detta.

Men jag sov länge igår på nationaldagen. Eller hela familjen gjorde det. Även djur och dottern kördes till jobbet som hon började 2 och jag åkte och storhandlade och var på apoteket. Jag köpte mer lax så nu har jag flera middagar i frysen och så gjorde jag nationaldagsmiddag till mig och sonen som höll sig hemma hela dagen. Rätt sliten efter jobb.

Det blev inkokt lax - det har jag aldrig förr gjort men det blev gott och så hade vi färskpotatis till och romsås och gräddfil och gräslökssås.

Sen bakade jag en budapestrulle - också för första gången som fylldes med mandarinklyftor och jordgubbar och så mumsade vi på detta efter att jag hämtat hem dottern.

Så det blev en mysig dag

Dotter började 7 morse så jag var uppe och körde henne. Sen när jag kom hem drack jag te och åt en macka och la mig igen och sov flera timmar till. Hade kunnat somna om igen men klev upp och har nu druckit kaffe.

Ska iväg snart och hämta hem dottern sen ska jag vika tvätt - alltid denna tvätt - ett arbete som aldrig tar slut.

Och så lyssnar jag på en ny bok. Behövde något annat efter att ha lyssnat på Stefan Sauk som läser väldigt bra men boken ger rysningar för personen det handlar om är en psykopat som man aldrig skulel vilja möta och jag har den senaste också kvar att lyssna på men kände att jag behövde en liten paus innan jag tar den så jag lyssnar nu på Katarina Ewerlöfs goa röst när hon läser Märkta för livet av Emelie Schepp.

Märkta för livet

Också deckare men känns ändå trots mord lite snällare än förra :D

Har två böcker till av henne att se fram emot.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar