December

December

måndag 8 juni 2015

Ny vecka

Bildresultat för happy monday

Så är det då åter igen en måndag. Vaknade lite chockartat när vovven skällde för det ringde på dörren. Vägrar öppna nyvaken och mig veterligen skulle ingen komma och hälsa på så jag tittade ut genom fönstret. Hörde också hur grannens stora schäfer också skällde så det hade ringts på den dörren också och då tänker jag säljare.

Men det var en liten tjej som ringde på – ingen som jag känner och varför vet jag inte. Och får nog inte veta heller – hon bor i området den lilla tösen vet jag.



Efter denna abrupta väckning blev det frukost och sen klädde jag på mig och tog men en skön promenad vid ån och njöt av att det inte blåste som det gjort de senaste dagarna och inget regn men heller ingen jättevärme när solen försvann bakom molnen som ändå finns. Men det var härligt och sonen som vaknade lika plötsligt som mig hade fixat kaffe tills jag kom hem och jag kunde sitta ute och ta mig en kopp.

Sen fick det bli en dusch och så iväg till jobbet.

Igår åt vi gott och tillsammans alla 3 – det var längesen. Det blir ju så när båda barnen nu jobbar som dom gör, dottern med sina förmiddagar, kvällar, helger och sonen med bara kvällar på vardagar. Men igår var blev det söndagsmiddag ihop och vi åt benfri fläskkotlett, stekt potatis och så tog jag brieosten och stekte i ugn med tomater och basilika. Och så ett gott rött till. Det blev en mysig middag och var vi trötta alla 3 så det blev lite middagsvila innan vi åt upp budapestrullen från dagen innan.

Och sen såg jag faktiskt – frikänd i realtid innan jag somnade för natten. En bra norsk deckare.
Dottern smög tidigt för hon började jobba tidigt också men jag hörde det knappt. Hon slutar nu strax. 14:15 och får fixa middagen idag. Har tagit upp kyckling och bacon som hon kan få steka så gör vi en pastasallad av det hela tänkte jag.

Kanske tar vi och åker någonstans för en promenad också. Sen ska jag vila för att sen i natt hämta hem sonen. Nu är det slut på att slippa hämta om han inte hittar någon annan som åker hit. Någon borde det ju finnas men det gäller ju att hitta just den personen också bland alla tusen som jobbar där.
Jag är ändå på plus när det gäller smärta och trötthet. Inte helt däckad av något – tack och lov för att få lite frist från det värsta. Vi pratar semester igen och jag har glömt kolla hur många dagar jag har totalt. Har 7 kvar från förra året och så årets fulla då. Så kanske 29-31 i alla fall, och kanske  vecka 32 :D.

DAM

Har beställt kläder från Engelsons igen. Köpte ju en kjol med shorts i för ett tag sen – den är jätteskön och den har jag idag på jobbet. Perfekt att ha ute i naturen också. Men så har jag beställt en fleeceväst och ett par byxor till knäna och detta hämtade jag idag och jag sitter med fleecevästen på mig – så skönt för det blev helt plötsligt kyligt och jag blev kall för det har börjat regna. Tidigare satt jag med öppen dörr ut men den fick jag snabbt stängt. Fick också ställa mig och handdiska lite för att få upp värmen i händerna och sitter nu med en stor mugg (den vanliga muggen) med kaffe. För jag blev inte varmare av att äta mellanmål med kall fil och färska jordgubbar även om det var nog så gott.
Så denna fleeceväst kommer bli en favorit – det känner jag redan nu.

Hoppas att byxorna också passar bra så slipper jag skicka tillbaka.

Dam Svart


Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar