December

December

fredag 19 juni 2015

Regntunga skyar

Det är så grått på himlen men så kom det blått och solen visade sig - kortvarigt!



Men för min del spelar det egentligen ingen som helst roll. Jag ska inte dansa några grodor runt någon stång. Inte sitta ute på någon altan och äta sill och ta en nubbe eller samlas runt en grill.

Men för dom som ska det är det ju attans trist.

Jag har idag lämnat av sonen hos sin kompis med sovsäck och lite annat plus myggservetter! Även dottern fick med sig en del av sånt för det är nog mer troligt att man får slåss mot mygg än mot värme och sol.

Själv har jag tagit en promenad med mina nya skor som kom igår eftermiddag. Och det är som gummiband istället för knyt och man drar ihop med en vad det nu heter!

Sköna men så nya och vadderade inuti att det foten nästan domnade men goa i hälen så inga skavsårskänningar.


 Kaffe har jag nu druckit och jag känner mig trött så jag ska gå och lägga mig och vila en stund.

Det är perfekt för min del idag. Ensam hemma och en lat dag, fast det skulle behövas städas men det tar jag i morgon. Idag ska jag vila och ha det gott.

Lyssnar på boken - spännande är det och sen har jag lite att se på play. Jordgubbar finns i kylen men i övrigt är det ingen sill eller sånt idag.

Tänkte jag skulle köpt mig en burk men så tänkte jag bort det. Jag tycker det är som godast denna årstid när solen värmer och man vill ha salt mat. Men jag köpte färskpotatis igår - en stor påse för hela 0.02 kronor. Gratis med andra ord om man handlade för 50:- och det gjorde jag.

Sonen och jag var ju och shoppade och han hittade snygg ljusblå skjorta på Brothers och en liknande sen på HM, strumpor och kalsonger blev också köpt och en par nya hörlurar. Själv fick jag tag på diadem med taggar på insidan av det så att det sitter kvar på glitter och så svarta halvringar till örhängen som dottern letat efter och det var 3 för 2 så jag köpte till mig också.

Men jag kände mig så seg när vi gick där så någon middag blev det inte gjord utan sonen köpte pizza till oss. Jag tog en med bara ostar på och han kebab. Pratade sen bort en stund med min bror innan jag kröp i säng och sov gott hela natten fram till nästan 6 på morgonen. Då låg jag vaken och lyssnade på dokumentär på radion innan jag somnade om igen en stund.

Så jag är nöjd med min midsommarafton. Lugn och skön. Inga måsten, kan skrota runt i mysbyxor och bara vara.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar