December

December

lördag 20 juni 2015

Utvilad

Bildresultat för pigg och glad

Ja så långt man nu kan bli det numera!

Men jag känner mig inte så seg som igår och dagarna innan. Men så blev det mest sängläge på eftermiddagen igår. La mig för att lyssna på bok och somnade och sen var jag bara uppe för att äta och gå på toa innan jag hamnade mellan täckena igen.

Och eftersom jag somnade så var behovet stort och sen där vid 7-8 så la jag mig för natten och har sovit som en stock hela natten och vakant till kort för toabesök.

Så idag är jag glad över att inte haft något inplanerat och att jag var solokvist hemma igår.

För idag skiner solen och jag löser melodikrysset, ätit jordgubbar och mjölk till frukost och dricker kaffe och jag ska sen smörja in mig med solkräm och gå ut.

Först blir det promenad och idag en lång sådan tänkte jag och sen får det bli solen i stolen kanske. Gräsmatten skulle klippas men det får bli en annan dag - idag gör jag inte mer än nödvändigt och sen pratar vädergubben om att det kan bli mulet i eftermiddag och då kan jag om jag vill kanske röja lite här inne.

Men jag tror att jag mest kommer vila och göra det jag vill för att ta vara på go-känslan av att fått vilan.

Va nöjd man blir med lite nu för tiden.

Bildresultat för utvilad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar