December

December

onsdag 17 juni 2015

Det är väl typiskt!

Bildresultat för regn

Idag regnar det och ska göra hela dagen och vi ska ha tävling och det är ju utomhus! Det är så tråkigt för alla funktionärer, deltagare och inte minst publiken som nog uteblir till stor del för kan man välja mellan att sitta hemma inomhus och må gott och sitta i kallt regn så är det bara de mest inbitna supportrarna och anhöriga som kommer.

När jag började detta jobb så började jag efter semestern men var och tittade på just denna tävling det året och då var det jättefint väder, massor av folk som satt på läktare och på gräset runt omkring. Det blev en liten folkfest som vi hade hoppats på att det också skulle bli detta år men man får ju inte som man vill när det gäller väder och vind.

Jag har varit och hämtat varor (hamburgare med tillbehör och färska nybakade kanelbullar bl a) och det var samma kvinna som lämnade ut dom som sist för ca en månad sen. Hon skrattade medlidsamt eftersom vi hade samma tur (otur) med vädret då också.

Nästa gång vi har aktivitet är i september så kanske kanske kan man hoppas på 3 gången gillt.

Jag sitter just nu mest och väntar ut tiden. Ska åka iväg och hämta min skor som kommit. Dom skickades med ups från Hamburg igår - det gick fort och så tänkte jag att jag kunde göra det imorgon men så tänkte jag - nej det hinner jag inte och jag kan ju använda dom idag när jag mest står och går inomhus och vänja foten vid dom så blir det bra när jag ska ut och gå på söndag dryga milen - förhoppningsvis i alla fall - det är hundgängspromenad och det är nästan 1 mil så det får bero på vädret känner jag.

Igår så gick jag och la mig redan vid 7 och jag var jättetrött och somnade men somnade bara till ett par timmar och sen vaknade jag och det var 2 timmar kvar innan sonen skulle hämtas så jag låg mest och bara vilade. Alltid något och sen blev det kvällsfika innan jag åkte och vi var hemma 01:15 - bussen var försenad som sonen åker med. Men jag satt där i min bil och lyssnade på boken som är spännande så det var ändå minuter som gick åt till något trevligt. Sen har natten varit hackig och det är jag inte så nöjd med.

Jag vill ha min sammanhängande sömn när jag väl sover och idag fick jag ställa klockan. Det är onsdag och spruta ska tas och förra veckan pratade jag med min ena sköterska igen om mitt svullna långfinger och hon skulle prata med min läkare och jag fick en telefontid idag och när min läkare ringde satt jag i bilen på parkeringen vid vårdcentralen. Hon sa att egentligen hade hon velat se mig men hade inte tid men skickade mig på labb. Sänka och reumatikerprov. Sånt har jag tagit förr men nu pratade hon om ett annat som ska gå mer på djupet. Sen sa hon att det är ju inte säkert det visar något men som jag då också sa - då vet jag och slipper gå och fundera på det i alla fall. Och skulle det vara så jädrigt så är det i tidigt stadie och man kan mota olle i grind kanske. Jag hoppas på något tillfälligt helt klart men man kan ju aldrig veta.

Det var i alla fall tur att jag fick pratat med min läkare när jag ändå var nere på vc och kunde ta proverna idag.

Idag blir det sen kväll och ingen sömn innan hämtning så jag åker nog och hämtar sonen direkt vid hans jobb - allt för att tjäna in lite egen tid. I morgon får det bli sovmorgon. Dottern behövde handla lite annat tills imorgon när hon ska iväg men vi gör det ikväll istället. Ibland är det tur att affären är öppen sent - 23:00.

Irritationen är också hög då grannklubbens fotbollskola med en massa ungdomar - är inomhus och det skränas, skriks och kastas bollar på väggen i vårt omklädningsrum och en massa. Dom har inte något att göra på vår sida egentligen men deras ledare bryr sig inte nämnvärt just nu och jag orkar inte vara bitchen idag. Ska som sagt snart lämna för att hämta mina skor och när dom är tillbaka så kanske dom också har lämnat stället allihopa - hoppas i alla fall.

Tog en alldeles nybakad god kanelbulle som tröst :D

Bildresultat för kanelbulle

Ja så är min dag idag och det är en mix av både glädje och bedrövelse. Bedrövelse över vädret. Glädje för att det är en rolig dag och jag kommer sen inte göra så jädrans mycket mer än att övervaka - passar mig så bra - att funktionärerna gör det dom ska.

Jag har gjort grovjobbet med handla, växla pengar och sånt och vi har också skaffat Swish - ska bli intressant för jag är inte alls kunnig i detta.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar