December

December

torsdag 28 maj 2015

Slut på solen

Det är väl konstigt att sängen är väl aldrig så härlig, perfekt och mysig som när väckarklockan ringer!

Bildresultat för morgonstund har guld i mun

Morgonstund har inte ofta guld i mun.

Jag har gjort för mycket! Jag har fått den där blämman på tungan som alltid kommer som ett bevis/tecken/påminnelse om att nu får du tagga ner lite. Och det är också som om jag har en jacka av smärta över min kropp. Men men!

Klockan blev ställd vid 8:30 och jag hade lätt kunnat sova mycket längre. Hade också vaknat av dottern när hon gick till jobbet.

Men jag kom upp, in i duschen och lite frukost och så iväg. Jag och sonen åkte till frissan och jag fick mig en god kopp kaffe där medan han fick håret klippt och sen åkte jag direkt till jobbet.

Det började med strul. Jag kopplar alltid upp min bärbara dator till riktigt tangentbord och en stor skärm men idag ville inte skärmen fungera!

Så efter att ha kollat sladdar och annat så startade jag om datorn och då fungerade den!! Yes!

Sen skulle jag installera en liten skrivare som ska användas i helgen men det strulade också för den "pratade" om luckor som skulle stängas och öppnas och f*n och hans moster men till sist så funkade det också.

Så idag är jag Teknik Monachos.

Bildresultat för tekniknörd

Igår åkte jag hem direkt efter jobbet och värmde mat och åt innan jag bytte om och tog vovven med mig på promenad. Åkte dit jag var med dottern dagen innan och satte igång mätning och gick som i en åtta ungefär. Det blev 5,03 km - skön promenad i solsken och fågelkvitter, vatten och ängar. Men man kan gå allt från 1 km till hur mycket som helst beroende på hur många gånger man går stigarna men nu vet jag om jag ska ta med mig hundgänget.

Sen åkte vi hem och vovven blev också trött och jag tog mig en kopp kaffe och se iväg igen. Först till biblioteket och hämta ut böcker - nu är Storytels fria månader slut och igår tog det tvärslut mitt i en bok - hm! Trodde man fick lyssnat klart men icke. Så nu är biblioteket min bästa bokvän igen.

Sen blev det ett skönt yogapass - goa streckningar av ben och rygg.

Och så var det slut på mjölk och lite annat så jag åkte och handlade för att sen åka och hämta hem dottern från hennes jobb. Jag hade en halvtimme till godo och den spenderade jag i telefon och pratade med min bror.

Sen lite kvällsfika och i säng!

Vaknade till när sonen kom hem men somnade om direkt - skönt för ibland när jag blir väckt så har jag inte helt lätt att somna om. Lyssnade på en dokumentär på radion men har bara lyssnat första 10-20 minuterna så hur den slutar vet jag inte.

Jag började tidigare idag för att sluta tidigt - ska ju till frisören och göra mig vacker :D

Bildresultat för nu ska jag göra mig vacker

Nej, det blir ingen omvälvande förändring. Klippning av toppar rakt av tror jag det blir - precis som sist.

Gillar mitt långa hår. Idag har jag en sidofläta, ofta knut som jag sätter klämmor i eller en tofs. Ibland så hänger det rakt upp och ner. Det ända jag stör mig på när det gäller mitt hår är att det blir frizzigt. Har självfall och sen kommer en massa gråa hår också som gör att det inte är helt slätt och blankt men man kan ju inte få allt och jag har inte ork till att färga och ha mig längre. Då måste man ju underhålla det mer än vad jag gör idag med klippning allt för sällan kanske.

Förr färgade jag och hade mig och även permanent har jag haft i omgångar men numera behöver jag inte det för håret är lockigt av sig själv på ett helt annat sätt än förr. Efter barnen och ålder så har det blivit mer av den varan. Konstigt egentligen.

Dottern ska färga och klippa så jag klipper mig medan hon sitter med färgen.

Sen blir det en lugn kväll. Hemmet ser ut som om åskan har slagit ner men annat har ju prioriterats när det varit fint väder. Men idag regnar det och då blir det ingen promenad. Kanske blir det att ta tag i klädhögen som växt. Den växer värre än ogräs. Har massa handdukar att vika.

Brist på göromål finns alltså inte.

Eller så blir det bara köksmys med dottern, äta och ta ett glas vin kanske och sen hopp i säng.

Inte bestämma, inte planera utan bara ta kvällen som den kommer.

Och vad har jag för bok i öronen nu då?

Jo det är svenskt och en fortsättning på flera böcker som jag också läst. Erövraren av Dag Öhrlund och Dan Buthler.

Erövraren (Ljudbok Mp3-CD)


Psykopaten och seriemördaren Christopher Silfverbielke har med skrämmande medel lyckats bli frigiven från den slutna psykiatriska vård han dömts till.

Nu är han tillbaka med nya djävulska planer i sinnet. I tv-rutan ler han mot det svenska folket och säger: Tack och förlåt!

En ny mardröm kan börja.

Snygg, charmfull, rik och belevad men samtidigt fullständigt hänsynslös, känslokall, sexfixerad och brutal. Med Christopher Silfverbielke har Buthler och Öhrlund skapat en unik karaktär som inte lämnar någon oberörd.

DAN BUTHLER och DAG ÖHRLUND romandebuterade tillsammans år 2007 med mord.net, som sedan dess sålts till tio länder. Deras böcker om Christopher Silfverbielke och kommissarie Jacob Colt har gjort stor succé och blivit mycket uppskattade läsarfavoriter.

Stefan Sauk läser så bra! Och när denna är slut så blir det hämnaren som släpptes nyss och var en av böckerna jag hämtade på biblioteket igår.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Den lät bra den boken :-)

    Jag roar mig med tvätt idag för det behövdes o jag har ju blivit så mycket firad att jag är i princip helt nöjd... ja nästan iaf ;-)

    Kram ❤

    SvaraRadera