December

December

onsdag 1 april 2015

April, april

Än har jag inte blivit lurad!

Men det finns ju lite tid än på dagen så kanske åker jag dit.

Bildresultat för tvättstugan

Fick ställa klockan tidigt idag. 8 ringde den och så låg jag och snoozade en stund innan jag klev upp och gick ner till tvättstugan.

Och nu flera maskiner senare så har jag tvättat alla mina och dotterns kuddar, både vanliga och dun. Min dunväst, täcken, överkast och sängöverdrag och 3 trasmattor!

Har också varit iväg och tagit injektionen och sonen följde med för att gå till sin af kontakt som givetvis inte var där men då gick han till vår frissa och blev klippt istället och lagom hem igen var maskinerna klara och jag fick hängt och stoppat i det sista.

Tiden i tvättstugan var 10-13 och jag var nere innan 10 och sen får vi hänga på tork till 14 men vi får ta och boka in en ny tid för jag har ett stort dubbelöverkast - hemvirkat som ligger i tvättkorgen och tar plats som också ska tvättas men det måste göras i en stor maskin och sen framförallt ha hängutrymme för att torka. Och det är ju väldigt bra att ha en tvättstuga så nära med 3 maskiner, tumlare, mangel och torkrum - allt man behöver och även om jag är lat och helst tvättar hemma när jag vill utan att behöva passa så är det ju väldans gott att ha tillfälle och möjlighet när det är såna här stora saker.

Annars har jag fått tvättat sånt här när det varit en riktigt varm sommardag så det har kunnat torka men dunkuddarna var det länge sen jag tvättade då jag inte haft tumlare.

Även i lägenheten har maskinen snurrat och det är lakanen som vi använt. Och jag känner mig så nöjd nu.

Igår hade vi en klubbkväll på i en sportbutik så jag och dottern åkte dit för att se om det fanns något för jag har 20% då men vi hittade inget men det gjorde vi i en klädbutik dörr i dörr.

Felia smock trouser 3/4 length fra Marc Lauge

Jag köpte ett par byxor som ovan. Haremsstuk men utan den hängande baken och dottern köpte samma men blåmönstrade. Hon tyckte och jag håller med att jag inte ska ha mönstrade byxor så det fick bli svarta enfärgade och nu kan värmen få komma!

Och det har den väl gjort lite idag. Har bara en tunn träningsjacka (jobbets) på mig över långärmad top. Himlen är mest blå men det kommer lite moln med det är ingen risk för regn och det är tur för ute ligger våra bäddmadrasser på vädring och katten blev nöjd över en liggplats utöver det vanliga.

Jag hade tagit upp köttfärs igår och sa att ni får bestämma vad vi ska göra med den till barnen och det blev hemgjorda hamburgare så vi fick in på affären och köpt lite hamburgerbröd och lite extra nötfärs för det jag tagit upp var blandfärs och det är lite godare med mer nötfärs i, kryddat med svartpeppar och grillkrydda och så hade vi vanliga tillbehör till och bacon.

Tyckte vi hade många biffar kvar och att det skulle räcka till dagens middag men tji fick jag för dottern har ätit nu innan hon ska till jobbet och sonen tänkte också äta så det fick bli en koll i frysen och jag och sonen äter lax idag.

Jag har i mitt eget tycke - rörigt hemma med alla kläder och annat som ligger och stör och inte blev det undanplockat igår men jag fick städat badrummet och lägga på den nya badrumsmattan i turkos som vi köpte på ikea och det blev jag nöjd med.

Sakta men säkert så går jag igenom rummen och fick ändå vikt ihop tvättade gardiner som legat i högen och handdukar så lite minskar den.



I Norge ska man under påsk läsa påskekrim så det passar ju bra att då ha en ny bok (igen) i öronen och även en norsk författare. Jag lyssnade på Jakthundarna förrförra boken av samma författare och nu tog jag nästa - Grottmannen av Jörn Lier Horst.

Grottmannen

William Wisting är en erfaren utredare vid polisen - rättskaffens, sympatisk och samvetsgrann. I Grottmannen kommer döden honom obehagligt nära när det i grannhuset hittas en man som varit död i fyra månader. Liket sitter uttorkat i tv-fåtöljen framför en flimrande skärm, läpparna är tillbakadragna och blottar de svartgula tänderna. Mannen liknar mest en mumie. Det finns inga tecken på våld, man misstänker inget brott.
Wistings dotter Line, som är kriminalreporter, blir illa berörd. Hur kan en människa som lever mitt i samhället vara så ensam att ingen saknar honom under så lång tid? Hon beslutar sig för att skriva en featureartikel om mannen och börjar intervjua grannar och gamla skolkamrater.
Nästan samtidigt hittas ännu ett lik, en man som också varit död i flera månader och som nästan är omöjlig att identifiera. I hans ficka ligger en lapp med fingeravtryck - fingeravtryck som tillhör en amerikansk seriemördare som är efterlyst av FBI. Är det den döde som är seriemördaren eller går det sistnämnde lös i Norge? Finns det kopplingar mellan de två gamla liken?Detta blir upptakten till den största jakten någonsin i landet på en misstänkt, och det är avgörande att inget läcker ut till pressen, vilket också skapar spänningar mellan Line och hennes pappa. 

Idag är det onsdag och tanken är att jag ska iväg på yoga - i söndags fick jag avstå och sov istället men just nu känns det som om jag ska iväg. Och jag ska väl också hämta dottern när hon slutar om det inte är så att hon slutar en kvart i 9 istället för kvart över 9. Hon var inte helt klar vilket. Slutar hon kvart i hinner hon med bussen.

Och idag mår jag otroligt bra, just idag är jag starkt och smärtfri och .............................................

Bildresultat för april april

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar