December

December

torsdag 2 april 2015

Ikväll åker jag

Bildresultat för Mot blåkulla

Och det är idag riktigt aprilväder. När jag slog upp mina blå och tittade ut genom fönstret där vid halv 9 så snöade det. Stora duniga vita flingor dalade sakta ner.

Och nästa sekund så skiner solen! För att det i nästa snöar igen.

Och idag är jag på jobbet tidigt. Körde sonen till praktikjobbet - där får han nog vara kvar tills det andra börjar för att han ska få ersättning men det beror ju också på om han får vara kvar - det skulle han kolla idag.

V 17 ska anställningspapper skrivas på och sen har sonen ett riktigt jobb!!!

Och det är ju ändå skärtorsdag och mycket att fixa innan resan ikväll :) - dottern slutar klockan 2 och då ska jag hämta henne och så åker vi till charken för att titta på lammkött. Kanske står det någon tvåbent snygging ung och ståtlig bakom disk - hahahaha.

Dom brukar ha fina goda mariernade lammytterfiléer och goa lammfärsbiffar som också är kryddade och det blir gott i påsk.

Bildresultat för sovit gott

Och hur gott sov jag inte i natt i alla de nytvättade kuddar, täcken och nya lakan.  Även området under och omkring sängen fick en dust med dammsugare och skurmoppen.

Medan jag fixade med detta så gjorde sonen middag. Det blev lax och ris. Sen var det dags för yoga och nu när det är sommartid så är det ljust i hallen och det känns lite konstigt och det är mycket mer bekvämt och avslappnande när det är mörk och man bara har levande ljus.

Och dottern skulle hämtas så jag åkte förbi hemma och hämtade vovven och så fick han följa med och vi tog oss en kvällsrunda för det var ca 1 timmes väntetid. Det hade inte helt mörknat och det var någon fågel som sjöng en kvällsserenad så det blev en skön avslutning på denna dag och väl hemma sen så hjälpte jag dottern att bädda hennes säng, tog en fika och somnade gott.

Vaknade av katten sen vid kvart över 5 och sen började dotterns klocka ringa och jag låg vaken och tänkte att jag kommer inte somna om men se det gjorde jag någon timme till innan min klocka ringde.

Men nu är det ju ledigt några dagar och inget speciellt står på schemat - jo dottern måste jag köra imorgon då det är söndagstrafik förmodligen - man tänker inte på att många ändå jobbar oavsett om det är röda dagar eller inte.

Nyss sa man precis att det kan väntas sol i morgon med 7-9 plusgrader så jag känner att jag får en nöjd känsla i kroppen. Kanske blir det grill då. Sen är det kalla nätter med minus men för min del gör det inget om vi får fina dagar.

Man kanske skulle leta upp en ny promenadrunda och provgå.

Och så har jag ju den där högen med tvätt :(

Må Gott och en riktigt Glad Påsk

Bildresultat för glad påsk

1 kommentar:

  1. Här gillar vi oxå lammkött hahaha ikväll ska vi äta lammstek :-)

    Hoppas sonen fpr vara kvar på praktikplatsen till nästa kommer igång.
    Hoppas du får en riktigt riktigt fin påsk helg :-)
    GLAD PÅSK,
    kram ❤

    SvaraRadera