December

December

torsdag 12 mars 2015

Hur kunde jag glömma

Bildresultat för sleep

Idag ville jag inte kliva upp, jag ville bara ligga kvar i sängen, fortsätta sova och det hade jag kunnat göra också om jag tillåtit mig att göra det men jag klev upp.

Klockan 10:00 så det var ju inte så tidigt och solen strålade in genom fönstret men jag kunde inte riktigt njuta.

Men jag fick i mig en halv kopp te och några rostade smörgåsar. Vovven tittade bedjande på mig när jag gick i hallen - ska vi gå ut matte????

Min första tanken på dagen var att nej - jag orkar inte gå ut men vem kan motstå en bedjande hund? Inte jag så på med kläder och ut i ett helt underbart väder.

Och vovven bestämde vart vi skulle gå och en halvtimme senare var vi hemma igen och jag satte på kaffet och gick ut i trädgården med en kopp och satte mig och njöt.

En citronfjäril flög över de gula krokusarna som blivit fler sen jag först såg dom. Och jag fick lite trädgårdslust och tog bort lite av det vissna som finns i rabatten. Krattade ihop en liten hög och tog bort nät som jag haft på min sida staketet men som jag inte längre behöver då grannen har fått upp sitt höga.

Rev lite mossa också innan det blev dags att göra mig klar för jobbet. Här var jag klockan 12 idag då vi väntade en transport och kollegan skulle på möte. Och jag mötte kollegan i dörren och transporten hade redan varit här men med bara 1 kolli av 2.

Så på 2 timmar på förmiddagen hann jag med mycket. För efter dusch och halvt påklädd tog jag dammsugaren och drog av golvet i hallen och lite i vardagsrum och köket. Det dras in massor av skräp och annat nu. Och när dörren står öppen ut i från köket så springer både hund och katt fram och tillbaka ut och in.

Så det blev mycket gjort på 2 timmar.

Sen får man ju skämmas! Jag har missat vovvens födelsedag - ja den enligt passet i alla fall. Där står det den 2 februari. Men vi skämmer ju bort honom mest hela tiden och kanske fick han något smaskigt just den dagen.



Grattis på 5 års dagen och han har musklat till sig sen förra året.


Och vi hade ingen snö detta år.

Nu sitter jag här på jobbet, känner mig frusen för solen har inte nått våran lokal ännu. men den kommer strax och då blir det varmare i lokalen.

Igår blev det lite ärenden innan yogan. Dottern hade beställt böcker från Adlibris som vi hämtade. Sonen hade också en bok i paketet och jag hade en liten yogabok. Nu börjar dottern få rätt mycket böcker som hon köpt senaste tiden. I paketet igår var det alla Grey-böckerna - den där om 50 nyanser eller vad dom heter. Och så en dokumentärbok om någon som suttit i fängelse - kommer inte ihåg för jag tittade inte så noga på böckerna. Sonen hade beställt en bok på engelska som var en riktigt coffeatable bok och handlar om Games of Thrones.

Han inser nu att han behöver få upp en hylla på sitt rum för att ha sina böcker som han också nu har börjat samla på sig. Han har varit lite nej-sägare till detta förut men igår sa han att han nog behöver få upp en hylla eller 2. Vi har ju en lång vit från Ikea men jag tycker inte den passar riktigt - det skulle isåfall vara svart eller så ska vi titta på en annan sort till en annan vägg.

En resa till Ikea är planerad till den 20:e i denna månad om det går pga dotterns jobb.

Jag behöver köpa påslakan med knappar i så inte mitt tunga kedjetäcke hela tiden kryper ut. En sväng till bauhaus ska det också bli för att köpa en nålfiltsmatta till hallen. Kanske blir det en till köket också.

Bildresultat för cien lidl

Efter att ha hämtat böckerna så blev det Lidl och lite kött blev köpt och sen har dom faktiskt väldigt bra krämer. Deras handkräm är hur go som helst så den tuben vi haft är snart slut så igår blev det 2 nya köpt. Ansiktskrämerna är också fantastiska och oerhört prisvärda. Nästan så billigt att man tror att det inte kan vara annat än skräp men där har jag blivit motbevisad.

Och så blev det en visp köpt samt något oförväntat som en slip. En slipmaskin för 149:- för dottern har pratat länge om en sån. Vem har det? Pappa, farfar eller någon annan bekant. Nu har hon en egen.

De flesta som planerar att flytta hemifrån tänker kanske på handdukar, porslin och annat. Dottern tänker slipmaskin :D - hon har ju ett bord som ska slipas i förrådet sen länge. När vi köpte det för säkert nu 5 år sen minst så var det i stort behov av att fixas till med att slipa bordskiva och målas om. Nu i sommar ska det bli av. Bordet kostade henne då 50:- och nu kommer vi knappt ihåg hur det ser ut för det står långt in i förrådet. Så detta är ett projekt när solen är varm framöver våren/sommaren. Där står också en kökssoffa som jag vill ha i köket. Sonen har nu blivit förvarnad om att detta ska ske och han är ju lagom glad.

Bildresultat för moving away from home for the first time

Så förhoppningsvis har hon flyttat hemifrån innan detta år är slut. Det som är det svåraste är ju att hon ska hitta en egen lägenhet där hon vill bo, inte för dyr och nära kompisarna.

Sonen har ju tagit över min mobil nu och igår gjorde han en systemåterställning efter att ha frågat - är du riktigt säker! Och vi fick beställt ett nytt simkort som ska passa. Och alla är nöjda och glada.

Vi åt potatisbullar med bacon och lingonsylt från Jämtlandska skogarna igår. Gott och idag blir det asiatiskt. Efter Lidl och yogan blev det också ett besök på ica - tanken var att köpa fläskytterfilé som dom skulle ha på x-pris - svenskt men det fanns inget så det fick bli lövbiff istället och idag blir det wok på detta. Broccoli och nudlar till.

Igår skulle det vara mulet i helgen. I dag ser det bättre ut. Hade en hundträff på G på lördagen med enbart lek i en hundrastgård men jag har avböjt den. Känner att även om det vore hur kul som helst så är orken inte där. Och på söndag är det promenad inbokad som jag ska gå på. Tänk om det vore sol då också. Idag säger smhi - ja, kanske, förhoppningsvis.

Om det är sol på lördag så hade det ju inte varit helt fel att kanske tända grillen för första gången i år.

Men det är då och nu är nu. Fryser fortfarande så jag får nog ta och gå och röra på mig för att få upp värmen. Det är helt tomt i vårt kontorshus så jag kan ju flaxa med armarna och göra annat utan att någon ser mig. Sätta på den där i mitt tycke goa låten från årets mello som inte kom med alls. Dont say no med midnight boy.

Bildresultat för crazy lady dance moves

Må Gott

1 kommentar:

  1. Grattis till vovven, så här i efterskott. Ja Lidl har väldigt många bra fynd. Jag kan tipsa dej om att dom har även väldigt bra påslakan med knappar till ett bra pris. Vi köpte för ett tag sedan och är väldigt nöjda.
    Ha en bra dag! Kram.

    SvaraRadera