December

December

lördag 1 november 2014

Lördag och den novembers allra första dag.



När jag som vanligt öppnade dörren ut till trädgården så skulle det kunna ha varit vilken annan dag som helst än november. Det var som om det det var vår och mycket fågelkvitter av småfåglarna. Konstig känsla.

Har en skål av aluminium på en stubbe - där har skator haft bad.

Så långt från november det känns.

Och om jag hade kunnat så hade jag njutit.

Men jag är som en klubbad oxe idag.

Det är konstigt att man kan ena sekunden känna sig lite pigg för att i nästa känna sig helt utslagen. Det sköljer över en som en våg och man kan inte göra något för att komma undan.



Igår var det en lugn kväll. Soffhäng och det bästa tv kunde erbjuda bland alla kanaler jag har var en dokumentär om myrar och dess liv på kunskapskanalen. Jag orkar inte med dobido, idol eller någon serie.

Vi åt vad vi hemma i norrland kallar för pärstek. Stekt kokt potatis, choritzo och bacon. Och jag gjorde det i en form i ugn så det skötte sig bra själv.

Dottern åkte tidigt till jobbet och jag vaknade till halv 6 med känslan av att hon försovit sig men det hade hon inte gjort. Det blev ett glas mjölk och ett kex innan jag la mig och somnade om och sov till halv 11. Inget melodikryss idag - orkade ju inte.

Frukost, lite soffa och tv - amerikanerna i sverige och så en dusch. Och efter att ha klätt mig och satt mig med en kopp kaffe så kom då vågen över mig.

Ögonen känns konstiga och jag ska iväg om en stund. Dottern ska hämtas hem, behöver handla lite och vovven ska ha en promenad.

Sen blir det nog en stund i sängen - blundandes.

Har tagit fram entrecote till middag idag. Ska stekas rakt upp och ner och så blir det potatis till av någon slag och jag ska fräs champinjoner och harricote verts bland annat till tänkte jag.

Så inte händer det så mycket inte.

Må Gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar