December

December

måndag 27 oktober 2014

Höstlov

Regnet det bara öste ner!



Under halva gårdagens hundpromenad. Så det var regnkläder och keps som gällde men jag var på plats i rätt tid. Men vi var inte fler än 3. Hon som valt platsen - inte den som brukar lägga upp promenaderna hade en sjuk hund och kunde inte komma med. Men jag har gått där tidigare så det var inga problem. Vovven var väl inte helt överlycklig men gick eftersom dom andra inte verkade bry sig nämnvärt om vädret.

Det blev en skön promenad på närmare 7 kilometer och efter första 1/3 så slutade det regna. Men det var himla skönt att komma hem och in sen. Dricka kaffe och äta pizzarester.

Sen var jag igång resten av dagen. Jag bäddade rent i sängen och plockade det som var kvar i garderoben. Dammade och fixade middagen. Det blev kyckling och klyftpotatis och sparris. Detta stod i ugnen medan jag hämtade hem dottern.

Och så lite lite vila och en skön het dusch innan yogan.

Och till söndagens efterrättsmys blev det en god kaka som vi egentligen inte visste så mycket om mer än att den hette nougatkaka med valnötter. Någon form av sockerkaka men godare och sen nöt och nougattäcke.

Och yogan - ja den gick sådär. Trots att jag duschade hett, boostade med piller så var kroppen inte riktigt med på noterna. Men skam den som ger sig för även om inte hela kroppen gillar detta så mår ju en annan del bra av det. Får hoppas att eländet ger med sig snart och att jag känner mer energi än på sista långa tiden.

En timmes extra sömn - ja men jag fick samtal när nya tiden stod på 20 över 4 och frågan från sonen om jag orkade komma och hämta honom och absolut, givetvis gör jag det. Ofta behöver jag inte hämta hem för han brukar ta bussen men denna natt blev lite annorlunda men samtidigt var det ju skönt att veta att natten hade en extra timme.

Så sen när jag låg där i min säng i godan ro hör jag hur det klickar till och så tystnad. Strömmen gick! Tur man har mobiler idag med väckarklockor eftersom jag ställt den på 9 för hade jag litat på klockradion hade det inte blivit kul. Strömmen var väl borta en halvtimme och inatt vid samma tid hände samma sak.

Det blir så tyst för ventilationen låter inget och så klickar det till i tv'n och det är det ljudet jag vaknar av.

Och så sitter man på jobbet och klockan är 10 i 4 och det börjar bli mörkt. Känns ju inte så där jättekul. Grått och eländigt är det också. Lite lite regn i luften men det blev inte mer än några skvättar och blåsten från igår kväll/natt har stannat av lite men många träd är helt kala nu.

Körde dottern till jobbet men slipper hämta henne. Kollegan är tillbaka -jippi!!!!

Och igår fick jag tittat på tv fast först hade jag funderingar på att inte göra det för jag var så trött. Tittade på 4:ans nya deckarserie - Maria Lang. Har aldrig läst hennes böcker och tycker första avsnittet var helt ok och ser fram emot nästa. Kläderna var ju härliga. Nästan så jag skulle vilja gå i dessa själv där från - ja vilket år det nu ska utspela sig.

Sen fick jag ett erbjudande från Telia som jag har nappat på så nu ska här botaniseras bland några författare.


Vi bjuder på Storytel i 3 månader 
Koppla av och njut av nya upplevelser, med ljudböcker i mobilen. Välj bland ca 10 000 boktitlar och många kategorier, såsom deckare, romaner, biografier och flera andra. Populära ljudböcker just nu är t ex En enda natt, Jaktmark och Mellan fyra ögon.
Passa på att prova ljudböcker hela hösten, just nu bjuder vi på tre fria månader Storytel Unlimited (värde 507kr). Ingen bindningstid eller uppsägningstid.
Erbjudandet gäller till 31 oktober 2014.

Ska söka efter Katerina Janouch senaste eftersom jag lyssnade klart på den jag höll på med igår. Nu slipper jag vänta på att jag ska läsa den.

Och middag idag. Ja det blev kyckling kvar från igår, hade sötsur sås som jag stekte den i och idag tänkte jag att den med ris och lite wok-grönsaker blir bra.


Och så är det höstlov. Inget som berör mig på något vis längre, knappt man kommer ihåg att sånt existerar då man har vuxna barn. Hade gärna haft ett höstlov också men jag vill spara mina dagar till långledighet i jul i stället. Man kan inte få allt - tyvärr.

Och det blir lite handling efter jobbet. Pålägg och lite mer mjölk och så får jag kolla veckans ica-bland när jag kommer hem och göra en större handling senare i veckan.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar