December

December

tisdag 28 oktober 2014

Storytel



Cecilia står på egna ben efter skilsmässan. Under en dramatisk förlossning på sjukhuset där hon jobbar avlider en ung mamma och hennes baby. I medierna rasar en hätsk debatt om vårdbesparingar och Cecilia kontaktas av den bortgångna kvinnans fästman. När en ung gravid kvinna hittas medvetslös under en gångbro, engagerar sig Cecilia i fallet – med fara för sitt liv.

Laddade ner appen Storytel i mobilen när jag kom hem från jobbet igår. Och sen boken Blodssystrar av Katerina Janouch. Den senaste. Sen har jag lyssnat/läst alla i samma serie. Har kommit ikapp.

Appen fungerar bra tycker jag och jag kan pausa och ha mig och hamna på rätt ställe när jag sen vill lyssna igen och sen har den en sov-funktion. Kan ställa in tid för lyssning på mellan 5-60 minuter - tror jag det var och så stängs den av. Det kan jag inte med ljudböcker som jag laddar ner i mobilen.

Så vem vet. Jag kanske blir helt såld på detta och fortsätter att ha den efter att mina tre gratismånader är slut.

Klockan ringde vid 9 och jag har kört sonen och gått en liten runda. Druckit chaite och ätit tunnbrödmacka med messmör.

Känner mig lite ruggig och frusen och duschen hägrar.

Sovit bra i natt men jag drömmer väldigt mycket och konstigt. Kommer ju bara ihåg det precis vid uppvaknandet med en av drömmarna var som en actionfilm vet jag. Katten väckte mig ur en dröm en gång och jag somnade om direkt efteråt och så en ny dröm. Man kan ju undra varför och vart kommer allt i från och varför kan man inte redogöra mer och bättre om vad man drömt om. Ja det vet nog de lärde.

Köpte storpack köttfärs igår som jag kunde fördela i 3 påsar och 2 i frysen och 1 blir det dagens middag av. Troligtvis köttfärssås för sonen hade inte lust att stå och trilla köttbullar och dottern gör det inte heller - utan kirurghandskar så då blir det inte mycket annat att välja på. 

Får bli vad det blir bara jag får komma hem till dukat bord och sätta mig.

Må gott

1 kommentar: