December

December

fredag 24 oktober 2014

Äntligen fredag.



Regn, blåst, 14 plus och ändå rätt skönt ute tycker jag.

Igår efter middag så klädde jag mig ordentligt med regnkläder och även vovven fick täcke på sig och så gav vi oss ut i liknande väder. Jag kan tycka det är något trivsamt när det är det här regnet vi nu har - det fina som yr omkring inte stora tunga regndroppar utan mycket fukt.

Men jag är rätt ensam om att tycka det. Vovven fick jag truga för att komma på en längre promenad. Dock hade jag missat en sak - en keps så glasögonen blev ju blöta och jag såg inte så där jättebra. Det blev en halvtimme ute i alla fall och det kändes så skönt att komma in sen.

Idag var vovven inte lika benägen på att bli trugad - han drog som en avlöning i kopplet och skulle hem. Hoppade som en gasell framåt för att riktigt visa - det här är inte rätt, det här är inte kul, jag vill hem.

Men rastad blev han och sen la han sig i min säng med en min som sa - här kommer jag inte flytta mig ifrån resten av den här dagen :D

Sonen körde jag till sitt af sak - 2 timmar är han där ett par dagar i veckan. Och sen åkte jag ju då hem, gick med vovven och sen blev det grötfrukost och jag kände där och då hur det högg till i nacken upp mot huvudet och det blev starkare piller och så gick jag och la mig en stund medan dom skulle göra sin verkan. Lyssnade på boken och sen blev det en dusch, på med casual friday klädsel. Mjukisbyxor från Puma - lite sportigt dagen till ära, gympaskorna och så packade jag ihop och åkte till centrum för att hämta upp sonen och samtidigt hämta upp mina boots.

Dom skulle vara klara idag fredag och tror ni dom var det när jag kom där med min lapp - nej - dom höll på med dom. Jösses dom har ju haft skorna i flera dagar så varför vänta till sista timmen. Lite irriterad var jag och så gick vi därifrån för att fördriva tiden en halvtimma jag och sonen. Vi gick över lilla bron till frissan för att sonen skulle boka en tid. Lunch mellan 13-14 står det på dörren. Vi var där 12 och ingen frissa så vi fick gå därifrån och gjorde centrum.



Mötte på pappans nya fru som stod och tittade på lukta gott till pappan så nu fick sonen vara smakråd. Träffade på gammelfarfar och en fasters man - på barnens sida så det var rena släktmötet.

Nya frun hade varit hos frissan tidigare idag så hon var ju på plats där i alla fall. Skorna fick jag hämtat ut och det ser bra ut. Nu ska jag bara behandla dom med någon kräm också för det tror jag inte dom hann med hos skomakaren.

Och så åkte vi förbi frissan igen och hon kunde ta sonen direkt om han ville och så blev det och jag passade då på att gå förbi biblioteket och hämta ut en bok och handla lite frukt på lilla ica och ringde dottern för att kolla om hon också ville boka in en tid hos frissan.

Och det ville hon och jag har också bokat in en klippning. Inte förrän om en månad men nu är det i alla fall gjort. Ska bli fin till jul :)

Så det blev en hel del gjort innan jobbet. Här är jag själv idag och det är lugn period så jag kan känna mig extra lat, hann med mycket igår och då kan jag få känna mig slö här idag. Kollegan är ledig.

Lyssnar på Spotify och så mycket bättre - Olas dag. De är bra tolkningar tycker jag. Gillade The Ark och såg deras avskedskonsert. Synd att dom la ner men man får njuta av de gamla dängorna istället.

Sonen ska laga dagens middag. Fläskpannkaka - perfekt fredagsmysmat eller hur. Tror dom kommer vara hemma båda två idag.

Inatt och igår natt har jag sovit med raggsockar på fötterna - så kalla fötter vid läggdags. Har också haft en tjock pläd på mig och jag har nog knappt rört mig under mitt kedjetäcke då pläden ligger kvar som jag lagt den. Sovit jättegott med andra ord.

Tänk om man kunde få känna av det också. Har fortfarande den där tunga känslan av att ha gråtit floder utan att ha fält en tår i kroppen. Den vill inte släppa. Satt i soffan igår efter att jag promenerat, stickade lite och tittade på halv 8 hos mig från Åre. Och jag har ju inte sett alla avsnitt varje säsong och igår fick hon som vann 10 poäng av alla de andra - hör nog inte alls till vanligheten ????

Såg också lite på hela Sverige bakar och såg bakelsen med kola dom gjorde på slutet - mums - den skulle jag vilja göra någon dag men jag har ju inte formarna men det kanske går att förenkla och strunta i utseendet och bara tänka på smaken.



En söndag nära mig blir det detta till söndagsmyset - absolut.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Ja vilket trist blött o grått väder vi har... Nu får det hörna ge med sig bli lite kallare o krispigare :-)

    Zingo är inte heller så road av promenader, men när han väl blivit blöt så är det rätt ok...

    Irriterande både med stövlarna o frissan, men tillslut löste ju sig allt till det bästa :-)

    Ha en riktigt bra lördag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera