December

December

fredag 25 juli 2014

Härliga dagar

Härliga dagar, härliga kvällar och jag mår gott och njuter även om jag också pustar och har mig i värmen.

I dag har jag varit på stranden igen. Jag och dottern och vovven. Ett par timmar bara men fullt lagom. Vi är inte så snabba och tidiga av oss.

Dagarna innan har jag tillbringat under parasollet för i solen är det alldeles för varmt att vara och nog hade det kunnat få fläkta lite mer.

Just nu är klockan snart halv 11 på kvällen. Jag sitter utomhus, har tänt fotogenlampan och ett annat ljus, lyssnar på radion och känner hur grannarna grillar sent och hur gafflar möter porslinet. Att kunna sitta ute så här sent utan att frysa är underbart.

Har också legat och halvlurat lite i soffan som jag har ute - riktigt skönt det också.

Dagens middag var planerad till att grilla och det blev så också men jag fick äta själv. Sonens kompis kom förbi och hämtade upp honom, dottern fick sms att hon också skulle iväg. Hon har grillat vid en sjö och kvällsbadat ihop med sina kompisar och sonen tog också med sig badkläder.

Men varför skippa gosaker bara för att jag är själv?

Grillade kyckling, hade kokt potatis i foliepaket, majs och champinjon och ett gott kallt glas vitt.

Dottern har ju varit på tripp med kompisar och kom hem igår kväll. Och en dag var dom till danmark och där köpte hon rom till mig som hon lämnade innan dom drog vidare så jag och sonen har gottat oss med lite drinkar. Han är lite intresserad av detta också, att blanda och testa.

Nu blev det mojito - gott och första gången jag drack en sån och igår gjorde vi frozen strawberry daiquari - också läskande och gott i värmen.

Tyvärr behöver till mycket av olika drinkar så många olika ingredienser och olika likörer så det är dyrt att införskaffa sig ett sånt barskåp.

I morgon varnar man för åska - det är inte tryckande kvavt än utan det är bara härligt varmt men det behövs vatten men det kommer inte många droppar - några kom häromdagen och det har brunnit i skogarna runt omkring och vattnet är lågt på sina ställen och jag har en gräsmatta som kanske skulle behöva klippas men jag avstår pga värmen - vill inte ha den gul då tar jag hellre en lång grön.

En vecka har gått på min semester och en kvar. Skönt. Jag och dottern ska iväg på äventyr nästa vecka någon dag. Mer om det då.

Nu ska jag ta och packa ihop och gå in och lägga mig även om det är så gott ute. Hade jag varit tuffare hade jag tagit ut täcket och lagt mig i soffan men det känns lite för osäkert att göra det tycker jag. Kan ju komma något smygande.

Må gott

1 kommentar:

  1. Mojito o fyozen daquiri är ju då otroligt gott :-)
    Hoppas det blir ngr grader svalare snart... Visst är värmen härlig men 32 grader i skuggan känns väl varmt tycker jag.. Har fått värmeutslag...

    Låter som du tar tillvara på dagarna på bästa sätt :-)

    Ha en godnatt!
    Kram ❤️

    SvaraRadera