December

December

onsdag 4 juni 2014

Livet på en pinne

Onsdag, morgon, grått ute men varmt och jag är trött. För att jag har varit vaken sen tidigt morgon och kört dotter till jobbet.



Första gången jag vaknade till trodde jag att vi försovit oss, in till dottern - hennes dörr ligger i anslutning till min säng så det är inte långt och kollar vad klockan är - strax efter 4! Fattar inte varför jag inte kollar på min klocka själv först så slipper jag väcka henne också.

Somnade om och sov riktigt gott när hon - dottern kom och sa att nu var klockan snart 7 och vi skulle strax åka. Så försöka vakna, klä på och på med skor och ut - ett litet toabesök först men sen så och jag vet inte riktigt när jag vaknade till liv ordentligt - kanske när vi sen gick en liten runda jag och vovven.

Men nu ligger jag i sängen och har kollat runt i datorn och är sömnig också men ska strax upp och in i duschen och sen är det injektion och jobb. Och det blir en paus i jobbet för jag ska hämta dottern när hon slutar och så ska vi gå i den butik som finns i den byn och handla lite - dom hade bra priser på lite som vi behöver.

Igår stod middagen på bordet när jag kom hem och det var dammsugat och undanplockat. Så skönt att komma hem då. Vovven hade också fått vara ute på en promenad med sonen så jag kunde sitta i soffan mest hela kvällen och inte göra något.

Såna dagar behövs dom också.

Det hade kunnat vara stickträff igår om vi gått efter almanackan och tidigare träffar men vi sköt på det en vecka och nästa tisdag är det träff och sen är det uppehåll över sommaren och jag fick stickat några varv igår också.

Maten igår bestod av den franska potatissalladen och så var det fläskfilé stekt i skivor till. Riktigt gott och mycket så det blir detta idag också - ja förutom köttet så där får det bli något annat idag.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar