December

December

söndag 8 juni 2014

Hänryckt!



Sen annandag pingst försvann tycker jag man också slutat prata om hänryckningens tid. Känns som pingst försvunnit liksom. Nu är det en helg vanlig som alla vanliga helger. Årets pingst försvann ju också då det blev nationaldag istället.

Och pingstliljan - ja den blommade över för länge sen.

Nåja - idag skiner solen igen. Det var uppehåll igår också och de gråa lite hotfulla moln som fanns försvann ju längre dagen gick men i fredagskväll så skulle jag åka och hämta dottern men fick åka av motorvägen för det regnade så kopiöst att jag inte kunde köra och knappt såg jag något heller. Och det hade varit åskoväder rejält över stan men hemma hos mig märktes det knappt. Såg att lampan och tv'n reagerade genom blinkning och när jag var ute på min runda i trädgården så hörde jag något.

Katten sitter med sele och har koppel på sig så att han inte ska kunna smita när jag har altandörren öppen. Såg igår när han satt på bordet ute att han lyfte ena tassen och det är något men vad. Han vill inte stödja men jag ser inget konstigt när jag tittar igenom men han vill inte att jag tar i tassen. Så det är inga äventyr för honom utan vila som gäller i hemmets lugna vrå men han ser ut att tycka att det är ok för han har inte bråkat något och velat gå ut i natt.

Och igår blev det köpepizza till middag. Sonen äter alltid kebabpizza utan lök när han äter pizza, dottern ville ha palermo - köttfärs och jag valde igår en ostpizza med pesto - det var god. Så det kändes lite lyxigt för det är oerhört sällan vi köper pizza hem, ja ungarna äter ju då och då men jag äter det inte alls ofta.

Och vi var bara 3 st på hundpromenaden igår. Men det var trevligt och kul i alla fall och inte regnade på oss heller så vi var nöjda efter en timmes promenad.

Kvällen sen var lugn, jag tittade på östersundsrevyn på 1:an och skrattade gott mest när det blev på dialekt och det känns trivsamt när man förstår allt.

Väldigt många var ju på Håkan konserten och jag har inte haft någon längtan alls till detta men måste ju säga grattis till honom, kul att som svensk kunna fylla en arena. Förstår kanske inte riktigt hans storhet. Tycker inte han är dålig men inte heller att han är fantastisk.

Vilket igår fick mig att fundera på vad det är som gör att man reagerar på viss låt och tycker att just den är så bra. Genom åren har jag haft flera såna låtar som jag kan lyssna på igen och igen och gärna högt. Olika typer av låtar är det också.

Just nu har jag en sån låt som jag gillar och egentligen kan jag inte säga vad som tilltalar mig i just den. Men den vill få mig att dansa :D



Denna dag - ja vad ska den bjuda på då. Jo vi ska ut i skogen för jag vill se om det finns lite gult guld att plocka. Till middag blir det kyckling - den ska vi nog grilla och mojo rojo sås och färskpotatis och så har vi köpt jordgubbar. Smask.

Håller också på med en klänningar som dottern köpt och modellerna ska nog vara 190 med höga klackar för attan vad dom är långa, dom ska vara nere vid foten men dottern som är 173 får lägga upp minst 8 cm.

Så njuta av dagen ska jag.

Carpe Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar