December

December

måndag 9 juni 2014

En helt vanlig vecka

En solig måndagsmorgon och det kommer bli så hela dagen tror jag och varmt. Har fått sova med fläkt på inatt.

Igår var vi i skogen och tittade efter kantareller men jag såg endast 2 små och jag har haft en sån fin liten del i skogen intill en mindre å som varit en plats jag gärna gått på bara för att den är så vacker och rofylld.

Nu hade den förändrats och blev till mer problem än glädje. Stormarna hade gjort sitt och det låg träd både här och där och det gjorde det svårt att gå där. Så tråkigt och jag undrar om det kommer röjas undan? Vet inte alls vem som kan vara markägare.

Men det fanns ju även några ställen som kändes som förr och var vilsamt och vackert. Och har tidigare också träffat på de blå små trollsländorna som tycks trivas där - så vackra.





Nu är det jobbvecka igen och denna gång är det alla vardagar fem. Lite bortskämd blir man med kortveckor och det kommer bli lite intensivt med planering och sen nästa vecka jobbar jag 3 dagar innan jag tar semester.

Har ett bekymmer - ska besikta bilen denna vecka och tänkt om den inte går igenom. Då blir det jobbigt.

Katten fick inte gå ut igår mer än i sele och det var inte så populärt men han lyfter på tassen och haltar och jag har försökt känna och titta men märker inget mer än att han rycker till när jag känner på själva tassen så det är vila för honom som gäller. Inte springa i buskarna och busa och bråka med andra katter. Han kan ju ha fått ett getingstick kanske?

Och detta gäller idag också. Så han surar men har ätit och varit på lådan och jag har satt kompostgaller på högkant för att kunna ha altandörren öppen. Om han vill kan han säkert hoppa men jag tror inte han gör det men jag har koll på honom.

Men detta innebär också att vovven inte kan gå ut och in heller.

Men vi får in luft i alla fall.

Hade lite skönhetsvård igår. Tog en lång dusch och skrubbade kroppen med såna där duschvantar och hade hårinpackning och rakade benen. Och efter 2 dagar utan att ha duschat kändes det riktigt skönt - speciellt med tanke på att jag gått i skogen och även igår. Så det var med nöjd känsla jag gick och la mig.

Det sin saknades var en säng med nya rena lakan men någon måtta får det ju vara :)

Har lite ont i lederna idag och i en vet jag varför - jag höll på stuka foten rejält igår på en rot men det blev bara en liten men i händer och andra foten är det annat som spökar med mig.

Och efter att ha känt mig hyfsad pigg - en timma - så känner jag mig nu urlakad. Känns ju trevligt - not. Det blev fil och mussli till frukost och ska ta och brygga mig en kopp kaffe och hoppas det kan göra läget bättre. Men det är ju som det är med den ryggsäck jag ständigt måste bära.

Men det får ju gå. Vad annars ska man göra - vägrar lägga mig ner! Fast jag kanske borde göra det.

Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar