December

December

lördag 10 maj 2014

Tv-kväll



Lördagens stora begivenhet - Eurovision - ja ja. Jag tittar halvt om halvt för jag har datorn i knäet samtidigt och tycker väl att det är sådär. Vissa bättre, vissa sämre, det mesta dåligt och så finns det enstaka som är bra. Men det är väl precis som det ska vara egentligen annars hade man inte orkat titta om det bara varit perfekt alltihopa med bästa låtarna, bästa klädseln osv. Nu kan man skratta, förfasa sig och diskutera.

En stor kopp kaffe med mycket mjölk - så mycket att jag värmde den först på spisen - mjölken alltså - för att hålla mig vaken tills dess att detta är slut och dottern kan hämtas hem.

Jag och dottern har varit i skogen idag och gått spåret - riktigt skönt väder och jag kunde sitta ute sen en liten stund i linne och gotta mig i solen innan den försvann bakom molnen.

Och jag har legat i soffan och vilat mig också - så det har varit en bra dag. Vi åt kyckling igår och den gjorde jag och sonen pastasallad av idag - dottern hade jag då kört iväg till kompisen - där skulle det ätas tacos och kollas schlager.

Jo jag har inte latat mig - jag satt ute i förmiddags efter krysset med kaffe och tittade på alla maskrosor som jag hade i gräsmatan - fattar inte vart alla kommit ifrån för så här mycket har jag aldrig haft tidigare och nog tycker jag att det efter vägkanter och annars också är extra av det gula som i och för sig är vackert men inte i min redan kassa gräsmatta. Så jag tog den lilla trädgårdsspaden och grävde upp ett stort antal och hade inte mycket kvar när jag kände att det kändes konstigt i handflatan och där hade jag ett STORT sår - ett skavsår så det blev inte mer av detta jobb idag och det var ju inget märkvärdigt jobb och det gick också lätt att få upp dom som satt men tillräckligt för att spaden skulle skava. Så på med xylocainsalva - som smärtstillade och stort plåster och jag har inte tordas titta på det än och inte heller haft handen i vatten och det är höger hand så varje gång jag varit på toa så har jag bökigt fått använda vänster hand. Det ömmar rejält och det är bökigt men det går väl över detta också Men jag får nog skaffa mig ett par bra trädgårdshandskar så jag slipper detta.

Och idag på promenaden - liljekonvaljerna är på G. Det är en av dom härligaste blommorna - dom doftar så gott och jag ska nog ta och ge mig ut med spaden och försöka få hem några att sätta i min lilla skogsbacke. Hade dom i förra och förrförra trädgården så jag saknar dom allt.



Just nu är det bidrag 11 - Österrike och jag måste säga att det är både kul och absolut kontroversiellt men modigt att ett bidrag som detta med hen och som dessutom är rätt bra för killen kan ju sjunga även om det blir en konstig känsla när man ser en snygg tjej/kille med skägg. Men absolut en stor konkurrent till vår Sanna och frågan är om det inte är en vinnare.

Men det får man vänta på flera timmar innan man får reda på. Och ett annat bidrag som jag inte för mitt liv kan förstå kom vidare - män som röstade i mängder - är Polens bidrag. Dåliga på att sjunga och i övrigt - säger inget mer.

I morgon är det söndag och då är det yoga och vi ska iväg och handla för jag blir utan bil några dagar så kylen måste fyllas på. Äntligen ska jag få ordning på ABS felet på bilen.

Och jag ska lämna den vid 4 på måndagen och det tar nog någon dag eller två kanske.



Så dottern kan inte hämtas med bil från sena skiftet på måndag och en hel timme är det tills bussen går från det att hon slutar och henne cykel är inte klar heller utan kvar på cykelverkstan så jag sa - jag kommer och möter dig - gåendes - vi får väl se - kanske jobbar hennes kollega och hon kan åka med henne eller så lånar hon min cykel om den nu har luft i däcken - något vi får kolla i morgon.

Det löser sig på något vis.

Må gott


1 kommentar:

  1. Österrikes bidrag med skäggiga damen var mäktigt tycker jag. Är glad att hen vann :-)
    Polens bidrag försår jag mig inte på över huvudtaget... ja jösses...

    Skönt att få ordning på bilen :-)
    Ha en finfin måndag!
    kram❤

    SvaraRadera