December

December

lördag 10 maj 2014

kryssat



Egentligen är man inte klok eller så är det precis det man är som ställer klockan på en lördag bara för att sätta sig i köket med melodikrysset istället för att göra något annat - läs sova.

Men det är ett gott nöje, billigt om man inte köper en veckotidning (Allas) för att ha ett kryss - ja det är väl inte enbart för melodikrysset jag köper Allas - utan mer för annat kryss dom har. Men det är kul fast jag skulle inte åka iväg till en plats nära mig för att lyssna på det live - fast man ska väl aldrig säga aldrig - vem vet - någon gång sitter jag också där live någonstans :D

Det gick bra idag och hade det inte varit så att jag såg ett av Jills Veranda program hade jag inte kunnat några ord - och jag såg just detta som var orden i vecka för Kristian Gidlund var med.

Tittar jag ut via fönster ut mot trädgården sI er jag bara blå himmel men från andra sidan såg jag att det var molning borta vid horisonten - men jag kan ha tur att det inte kommer mot mig så en promenad ska det bli sen jag fått i mig kaffet - det är strax klart.

Dotter var jag taxi åt igår och även till sonen när han skulle iväg men hem tog han sig själv. Dottern hade filmkväll hemma hos en kompis medan sonen var ute och lyssnade på kompisens brorsa som dj:ar någonstans i stan.

Att vara dj idag är lite annat än vad jag växte upp med - då spelade man andras skivor - nu mixar man egen musik.

Och jag fick gjort en sak igår som jag bara gått och tittat på läääänge - skura micron - trodde dock det skulle bli svårare än vad det blev - nu är det vanliga ugnen kvar - en annan dag.

Hm - i skrivande stund ser jag hur solen försvann bakom molnen - det kanske inte blir stolen i solen som jag trodde för en timme sen - då får det blir soffan istället. Lat ska jag vara i alla fall.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar