December

December

lördag 31 maj 2014

Sista dagen i maj

Det är som ako idag - segt.

Vart tog den goa kolan vägen egentligen?

Vaknade och tittade på klockan 05:19 och sen var det ingen mening att somna om för dottern började 7 i morse och skulle köras.

Sen tog vi oss en runda jag och jycken medan det fortfarande var svalt. Igår skulle vi efter maten gå men han var inte så villig utan det blev lock och pock när vi kom till 2 olika vägkorsningar för där ville han vika av och gå hem istället för att fortsätta mot ån och skogen. Men jag fick som jag ville och han gick väl mest lommandes med mig.

Så vi har en vilodag tillsammans idag.

För när jag kom hem igen så klädde jag av mig och la mig i sängen och somnade om och det blev heller inget melodikryss - sov ända till 12 - 4 timmar blev det.

Sen har jag inte gjort så mycket mer, tittat på maraton och legat under täcket och sen på en film som gick på 7:an som jag dock inte såg färdigt.

Sonen behövde skjuts för han är iväg med kompisar och roar sig i stan - där händer det mycket idag. Kul tycker jag.

Dottern kom hem trött efter att ha cyklat hem. Hon cyklade till jobbet igår och sen på kvällen hämtade jag henne för att då köra tidigt och så cyklade hon hem idag och hade riktig tur för det har regnat på förmiddagen. Fick plockat in dynorna i morse innan det började. Det såg lite grått ut även om solen sken på mig och när jag sen låg i sängen och tittade ut genom fönstret så såg det oroväckande ut.

Men nu skiner solen och det är lite kvavt.

Fick gjort mycket igår. Tvättade flera maskiner, gräsmattan är nyklippt och jag åkte och handlade innan jag skulle hämta dottern. En timme innan och kunde gå i en relativt tom butik sakta i lugn och ro. Det blev mest grönsaker och andra färskvaror köpt och nya mussli sorter. Vitalis från dr Oetker har bara frön och nötter ihop med det vanliga och INGEN frukt - det brukar ju alltid annars smyga in någon torkad litet russin eller dylikt och jag tycker inte om det men nu har jag hittat denna och även Axa har börjat med liknande och så en söndagsmussli med honung och nötter också från Vitalis.

Sen handlade jag till dagens middag. Sparris och parmesan. Det är inte ofta jag följer ett recept till punkt och pricka men idag har jag gjort det.

I Allas fanns ett recept på pasta med bacon, creme fraiche, parmesan och sparris som jag och dottern har mumsat i oss. Gott men nästa gång kommer jag kanske använda den creme fraiche som finns med parmesan i och sen lite extra på. Krydda med svart peppar också.

Och inte heller ser deras bild ut som min.


Tycker det ser ut som om dom glömt creme fraichen :D

En lugn em och kväll blir det idag. Ska röja efter middagen. Dottern tittar på handboll och jag ska sätta på nya boken jag lyssnar på.

Nu är det Sofie Sarenbrant - Visning pågår. Har tyckt om hennes tidigare böcker och denna verkar lika lovande och Katarina Ewerlöf läser och det gör hon alltid så bra.



Morgonen efter familjen Göranssons husvisning i Bromma hittar sexåriga dottern Astrid sin pappa brutalt mördad i gästrummet. Inget tyder på inbrott och mordvapnet är en av familjens egna köksknivar. Har någon dröjt sig kvar efter visningen? Det enda som talar för det är att Astrid påstår att en främling har klappat henne på kinden under natten. 

Kriminalinspektör Emma Sköld utreder fallet. Hon misstänker att mannens hustru kan ligga bakom dådet, och hemligheter som avslöjas stärker teorin. Men när fler mord sker i samband med husvisningar ställs allt på ända. Vad är det egentligen som pågår i det på ytan idylliska bostadsområdet? Och vad är kopplingen mellan offren?

Visning pågår är den tredje fristående deckaren om kriminalinspektör Emma Sköld.


Och i morgon är det sista ledig dagen igen och det har gått fort men jag har gjort mycket tycker jag. Och gjort sånt jag velat göra. Inga måsten. Så ska en ledighet vara och sol har jag fått och igår la jag ut en filt och solade i bikini och läste i en bok.

Ibland är livet riktigt gott

Idag är det lite sådär för värken i käken kom nyss och även armarna och händerna är ömmande som om jag har stoppat dom i mangeln.

Men skit samma. Jag känner mig glad.

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Tänk att inte ARLA kan följa ett recept ;-)
    Ser gott ut tycker jag.. din mat.. Har du receptet som jag kan få..? Gillar både pasta & parmesan :-)

    Låter som du hade en skön lördag.. Här var det soligt & fint fram till 15-tiden sen mulet, åskskurar...
    Idag är det strålande solsken :-)

    Ha en skön söndag!
    kram ❤

    SvaraRadera
  2. så förresten att du lagt ut receptet på receptbloggen :-D
    Kram

    SvaraRadera