December

December

onsdag 7 maj 2014

otäckt uppvaknade



Tänk om man kunde veta innan så att man kunnat förebygga - så glad jag hade varit då.

Igår, somnade gott och vaknade med panikkänsla. Vaknade av att jag kände att nu får jag världens halsbränna och mycket riktigt en sån där hemsk - ingen liten syrlig uppstötning utan en rejäl som man inte kan dricka bort eller göra något annat av utan man bara mår otroligt eländigt och smärtan och obehagskänslan är enorm.

Som tur var hade jag omeprezol hemma så sen blev natten lugn men jag halvsatt en stund innan jag tordes lägga mig ner igen och ville hosta men varje gång så gjorde det så ont - starka krafter den där sura magsyran.

Känner inte av det så där jättemycket idag mer än en olustkänsla i bröstet och så hostar jag till och är slemmig.

Sonen var vaken när jag flög upp med panik i ögonen och undrade vad som stod på och just då kunde jag inte förklara.

Och varför just igår - ingen aning åt inget som jag annars inte äter så en ren tillfällighet och tack och lov har jag det inte så ofta men det händer men det har nog aldrig varit så kraftigt som igår så nu blir det omeprezol till kvällen ett tag.

Jag var iväg på stickträffen igår - trevlig men jag var helt slut när jag kom hem. Vi var så många och det var så pratigt precis som det ska vara men igår så bara susade det i huvudet ett tag och jag kunde inte höra vad någon sa pga allt surrande. Som om man hade ett getingbo i huvudet. Fick fikat, stickat, skrattat och pratat bort ett par timmar.

Fläskpannkaka blev det till middag och sen innan träffen åkte jag på affären med dottern och handlade mjölk och lite chips - det var ju mello som hon sa och tog ut kontanter för idag kommer min symaskin hem igen efter en reparation. Härligt. Har en del som jag vill använda den till.

Det regnar idag också och jag känner mig långt ifrån pigg. Seg, trött, urlakad, energilös, sömning, pömsig - ja alla tänkbara ord finns att sätta på mig idag.

Och jag ska iväg och ta min spruta om en timme, sen jobba och så är det yoga och så ska dottern hämtas hem från jobbet vid 21. Fullspäckat.

Halvlyssnade på melodifestivalen och så mycket skräp! Bake a cake - vad är det för text man undrar om dom driver eller är dom så dåliga eller vad är det som gör att vissa länders låtar är helt bedrövliga - vad var det dom inte skickade kan man ju undra.

Men vi gick ju vidare och det går inte förneka att hon har en enorm röst Sanna men låten är lite sådär tycker jag.

Tog på mig en kortärmad tröja - får nog byta den mot en långärmad idag känner jag - och en långärmad kofta på det. Fryser!

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar