December

December

torsdag 8 maj 2014

Kontraster

Foto: Syrenerna blommar lite väl tidigt i år.

Jag tar bilder på syrener. Min svägerska tar bilder på snö.

Min vännina skrapar rutorna på bilen och funderar på om vinterdäcken ska på igen. Jag går i trädgården i t-shirt och klipper sniglar.

Samma dagar men ca 80-85 mil mellan.

Med regnet och det är inte så kallt heller - det var kallare i helgen då det var klarblå himmel och frost på morgonen - så kommer sniglarna fram och jag tar en runda varje dag - ibland flera gånger om dagen och idag fick jag några rejält stora äckliga slibbiga sniglar och jag tänker 400 mindre sniglar för varje för dom kan få uppåt 400 snigelavkommor på en sommar.

Igår var ingen bra dag. Och det blev ingen yoga utan jag fick gå och lägga mig och sova ett tag istället. Kände att det skulle inte alls gå att och var klok nog att inte ens försöka utan vila för att sen vid 9 gå upp och åka och hämta dottern, gå en kort runda med vovven för att sen lägga mig igen och jag sovit mycket och klev upp strax före 11 men har varit vaken ca 1 och legat kvar och mornat mig.

Men jag är allt annat är pigg, känner mig dränerad på energi. Så jag tar det lugnt nu på morgonen - förmiddagen mer rätt och ska ta mig en kopp kaffe strax och vid 1 sitter jag på jobbet. Sen hem och fortsätta ta det keno - lugnt. Lägga mig tidigt.

En helg väntar och jag har inget inbokat och hoppas kunna njuta av lite sol.

Men än är det regn och lågtryck även om det är uppehåll för tillfället. Det märks på växtligheten att dom är glada över regnet i alla fall och det är lättare att andas.

Men kroppen - ja den känner sig inte lika nöjd, mer värk har den också men den tar jag bättre än denna förlamande energilösheten. Fy vad jag avskyr den.

Men men det blir en dag idag också ändå.

Må gott



1 kommentar:

  1. Visst är dett jobbigast med tröttheten...
    Nu är jag lite manisk ;-) Men har du kollat ditt blodvärde nyligen? Jag trodde som du att jag var allmänt sliten men som du vet var det mer än så... :-(

    Har kollat klart.se o det ser lite hoppfullt ut på väderfronten iaf lördag verkar ok...

    Hoppas du hinner vila dig i form o får en mysig helg ❤️
    Kram

    SvaraRadera