December

December

onsdag 28 maj 2014

Långhelg



Nu är det inte många timmar kvar innan jag stänger ner här på jobbet och går hem. Och så skönt med 4 lediga dagar. Tog ledigt på fredagen. När man jobbar 4 timmar om dagen blir det ju lätt extratid när jag är med på annat än att sitta på kontoret och då sitter dom timmarna himla fint.

Och så är det kortvecka nästa vecka också.

Har tagit min injektion idag, hämtat ut 2 paket med nya ampuller och det kändes väldigt skönt att hämta dessa dyra droppar och det står 0:- på kvittot.

Fick pratat med Gottfries i förrgår för jag behöver ett intyg och skulle passa på att boka in en tid också - årliga återbesöket - någon gång i höst får det bli. Jag sa då till någon sköterska som jag inte kände igen. Ge mig en tid då det finns och posta hem tiden.

Sen åkte jag till Ica för att handla till jobbet. Nu har vi kaffe igen :D och det blev också lite annat för en buss fylld med aktiva och dom som vill heja på ska iväg i morgon och fika behöver dom. Dock ska jag inte göra några mackor eller brygga kaffe men jag har fixat allt.

Och så hann jag in en sväng på biblioteket för att hämta och lämna böcker.

Och innan jag gjorde allt detta kördes dottern till jobbet och 4 slutar hon och då ska jag hämta henne. Hon har inget busskort då det gått ut och igår cyklade hon men det blåste rejält så det tog dubbelt så lång tid dit som hem och idag vägrade hon fast det blåser mindre idag än igår. Lata onge ;)

Igår hade jag tagit upp köttfärs och det fick bli pannbiff. Med feta ost till mig och dottern och utan till sonen med färsk potatis. Men jag gjorde inte små biffar utan 2 stekpannor där jag gjorde 2 rejäla biffar och fick använda ett lock för att kunna vända dom men det gick bra och lättsamt och dom smakade biffar.

Det blir samma idag - rester ska ätas upp. Och det passar bra för jag ska vara på mötesplats för hundgänget och gå en promenad ikväll.

Hade en vilodag igår så jag gick bara  3,2 km.

Har kommit igång bra med mina dagliga promenader och känner att jag inte vill deligera det eller så går vi en extra runda även om han fått sig en promenad och det är en go känsla och jag vill tro att det gör gott för mig på alla sätt, speciellt när solen skiner och man blir överfylld med D-vitaminer också.

Ska mäta sträckan vi går ikväll också - lite kul att se hur långt man går tycker jag.



Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar