December

December

tisdag 27 maj 2014

Appar



Debatterna fortsätter och oron är hög bland de olika lägren i politiken. Varför röstade dom på det partiet, varför röstade dom inte på mitt etc.

Glatt kan jag konstatera att M inte har det lätt. Läste någonstans om hur Bildt, Hökmark och Reinfelt - gubbarna i kostym var helt fel i sin stil gentemot andra mer naturliga partier. SD håller sig ju med kostymer i försök att se respektabla ut men det hade kunnat vara andra former av uniform på dessa med hemska tecken synliga på bröstet.

Oavsett om man vill eller inte så blir man nu i 112 dagar matad med politik, högt och lågt, varje dag - tur det är sommar så man kan välja att göra något annat.

Som att sätta på sig walkingskorna och dito klädsel, sätta den smarta telefonen i en ficka på armen, i med lurar i öronen och på med nya appen och ge sig iväg.




Jag gick en runda igår kväll på 1.40 och en sträcka på 7.7 km genom naturreservatets skyddande grönska mot solen. Det var svalt, det var skönt, det var långt men det gick väldigt bra. Laddade ner en av de gratisappar som finns för att mäta sin runda. Och jag hade redan innan jag gick en tanke med detta - mäta till en av våra hundpromenader och ha ett nytt förslag på rundor som är trevliga att gå. Och man kan ta den på hälften vilket jag ofta gör så man behöver inte gå hela och om man vill - ja då kan man gå ännu längre - ja det finns att välja på runt husknuten.

Känner mig lite mör idag och lite trött men jag mår bra av sånt - att gå i naturen och 2 dagar på raken med riktigt långa rundor känns i kroppen men jag är så nöjd i själen.

Hemma möttes jag av sonen som undrat vart jag tagit vägen i tron att jag bara skulle gå en kort runda - tur man är saknad :D

Det blev en kopp te och smörgås, en dusch och så gjorde jag mig klar för sängen och där tittade jag på arvingarna på 1:an - den danska serien och en ny deckare började efter men den kändes inte så lockande så jag stängde av.

Har varit ute i trädgården och det blåser idag och det blåser kyligt, kalla vindar men solen skiner och det ser gott ut.

Men det blir nog att ta på sig en tröja idag med långa armar.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att gå långa sköna promenader med hunden när & om kri
    kroppen tillåter det Jag älskar det jag oxå :-)
    Är hunden glad & nöjd är matte glad & nöjd :-D

    Ja himla mycket politik blir det dessa dagar.,... trist!

    Ha en finfin dag!
    kram

    SvaraRadera