December

December

torsdag 15 maj 2014

Kaffe och glasstrut :D



Idag blev det en god glasstrut till kaffet. En ny sort från Sia som vi köpte igår när vi var på affären.

Nöt-Crème

Kände att det blev gott efter att ha varit ute en timme och gått i fantastiskt härligt väder med sol och värme. Gick på ett av favoritställena - naturreservat intill en å och det är så lummigt och fint och skuggigt också vilket är skönt också när man är varm.

Väldig skillnad på vovven idag och igår - han är inte spanjor för intet - värmen!

Bilen blev lagad igår och några lampor också bytt - känns så bra! Det gäller bara att den nu går igenom besiktningen men det får vänta någon vecka till - måste få lön först.

Efter jobbet hämtade jag upp dottern och så åkte vi på ärenden. Först biblioteket för att hämta böcker både med text och ljud. En hade jag reserverat till dottern - en bok som en mamma skrev om sin dotter som omkom i Backabranden - den ska jag också läsa sen.

Och så åkte vi förbi cykelreparatören - och han hade inte hunnit med hennes cykel - hans pappa hade gått bort och jag kommer ihåg honom sen förr - han har funnits länge den här cykelreparatören och vi bodde grannar med verkstan när barnen var små och har anlitat honom många gånger och även köpt begagnat till barnen. Men vi beställde en sak till på cykeln - en cykelkorg som är fastmonterad på ramen.

Sen ica för att köpa lax - dom hade ju laxsida för 99 kronor kilot den här veckan -färsk så nu har jag 4 middagar av den laxen. Och en av dom blir idag. Och det blir nog att jag lägger den på grillen tror jag.

Väl hemma igen gjorde vi middag - korv i ugn och sen gick jag och la mig och tog en tupplur för att strax efteråt göra mig klar för att lägga mig för natten - helt slut.

Men nog blir man ändå trots tröttheten lite nöjdare och gladare med livet när solen och värmen återvänt. Blir bra inför helgen och Göteborgsvarvet även om det kan bli tufft att springa 21 km om det är för varmt men för mig som ska jobba imorgon känns det skönt att vara utomhus i värmen och inte frysa.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Vad skönt att bilen är fixad :-)
    Hoppas den går igenom besiktningen :-)
    Kan tänka mig att spanjoren gillar solen & värmen ☀

    Hoppas det går bra att jobba på Göteborgsvarvet :-)
    Kram

    SvaraRadera