December

December

tisdag 13 maj 2014

Ja, nej - vet ej.


Hoppsan sa - vad jag har sovit bra ida

Halv 11 klev jag upp och då hade jag bara varit vaken några minuter så jag har sovit rejält och gott i natt helt utmattad för jag har ändå vaknat ett par gånger och funderat på om jag inte borde gå upp och gå på toaletten men så har jag somnat om innan det blivit ett faktum.

Så jag har också då ägnat mig åt blåsträning - hahaha.

Medan te-vattnet kokade gjorde jag en liten runda i trädgården och klippte sniglar och jag tänker - minus 400 varje gång. En del är jättestora och så är det många små och vädret är gynsamt för jakt då det är så fuktigt och solen har inte värmt så att dom skyndat sig att gömma sig.

Det är regntungt idag också och igår - va det regnade! Men nu räcker det tycker jag - det är väl vattnat och gräsmatten växer och behöver klippas men det går ju inte så länge det inte är uppehåll några dagar.

Bilen blev som sagt inte lagad igår och än har han inte hört av sig idag men han sa när jag pratade med honom att han har ju alla saker liggandes i sin bil - nu är det ju bara tid som saknas och att ett barn blir sjukt man man inte hjälpa. Men dottern var ju glad att bli hämtad igår.

Timmarna innan hon skulle bli hämtad ska ju tillbringas på något sätt. Så jag höll på i köket. städade undan disken och så tog jag fram en klänning som jag klippt sönder för att göra kjol av och började nåla om för den har legat länge då symaskinen gick sönder. Först tänkte jag använda ett mönster som jag har men så ändrade jag mig och kommer bara göra en kanal och ha resår i midjan - tror tyget gör sig bättre så. Kanske tur den legat ett tag och så har man fått tänka till.

Har sen en likadan klänning till fast annan färg och möster som också ska bli kjol och sen har jag två nya plagg - återbruk!

Och så bakade jag scones som sen sonen fick grädda och så var dom klara för att ätas när vi kom hem jag och dottern. Jag och jycken gick en kort runda innan och det var en skön kväll och ett rejält kvittrande bland träden, ibland hör man dom ju bara men ibland så reagerar man på allt kvittrande och hör det på ett annat mäktigt sätt - nu skulle man ju också bara veta vilka som sjöng också.

Igår blev jag oskyldigt och felaktigt beskylld! - För att snarka men jag var helt oskyldig men i fotändan på min säng låg han - vovven som snarkade högre än vad jag hört förut - rejäla timmerstockar och då låg han inte ens på rygg. Så han sov gott. Så dottern hade hört det genom väggen. 

Sötnosen - han var trött. Han också. Och imorgon - ja då är det fullmåne.

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar