December

December

söndag 4 maj 2014

Frostvitt


Naturen är ur led. Det har varit frost i natt och i de krukor som man satt ut i vårt område med blommor - ja dom ser otroligt ledsna ut. Men solen uppe och värmer snabbt så jag hoppas det mesta inte tar stryk av denna kyla - jo sniglarna och fästingarna kanske kan få en knäpp på näsan.

Tog en tidig runda med vovven idag - redan 7 var vi ute och detta för att jag kört dottern till jobbet.

Igår hämtade jag henne när hon slutade kvart över 9. När vi åkte hem såg vi på en äng vid skogsbrynet 3 stora älgar. Vi sa just en annan dag när vi åkte där att det är konstigt att vi aldrig ser några djur och syftade mer åt rådjur. Tyvärr kunde vi inte stanna och ta några kort.

Gick en riktigt skön hundpromenad med hundgänget igår. Vi var bara 4. 3 tikar med sina mattar och så jag och min kastrerade hanne. En var alldeles ny men det gick så bra och tikarna fick vara lösa och min vovve som tidigare varit lite osäker och skällig när någon kommit nära honom var igår lugn och det gick så bra.

Och när vi var vid en sjö så doppade han alla 4 tassar i den :D - vi satte oss sen i en backe och fikade. Gott och härligt i solsken och trevligt.

Hemma så satte jag mig ute i solen i stolen och läste - en bok! Satt en god stund och det var skönt att nu bara sitta och ta det lugnt.




Dom här blyga violerna hittade jag när vi satte oss för att fika -  vackra stod dom där lite försiktigt.



Och den här blomman som jag inte vet vad det är för något har jag i min egna skogsbacke och den växer sig större och större för varje år. Den är tidig också men även syrenen blommar hos grannen där den står i lä men såg att den knoppar på buskar i övrigt också.



Och sen fick vi fint besök i trädgården igår. Såg hur vovven stod vid staketet och det var där han hade smitit och såg lite underlig ut så jag gick dit och hittade en kotte :D så söt. Och den har varit inne i min trädgård också såg jag sen - den har lämnat små spår efter sig.

Dagen kommer bjuda på lugn och ro, ska gå ut när det blivit varmare senare på dagen för än är det kyligt. Sätta mig och läsa. Men nu när klockan är snart 8 ska jag lägga mig och slöa i sängen en stund.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar