December

December

fredag 23 maj 2014

6 månader


Första kortet hemma.


Idag är det den 23:e - Den 23:e november (en lördag) åkte jag och barnen till flygplatsen för att hämta upp det som då var en pirrigt spännande möte och idag är det en lycka och glädje.

Vi hämtade hem våran speciella vovve.

Det har gått fort och det har egentligen inte varit några jobbiga hinder under denna tid. Det har gått relativt enkelt. Och har blivit en älskad familjemedlem.

Det var i går 7 månader sen vi var tvugna att åka med våran älskade lilla jycke till veterinären och låta honom somna in.

Det gick fort att få en ny och jag vill tro att jycken hade ett finger med i spelet och gjorde mig uppmärksam på att det fanns någon annan där ute i världen som ville ha ett hem och bli älskad precis som jycken blivit. Tror han sitter där i sin hundhimmel ihop med andra saknade hundar och tycker livet är bra för oss alla.



Idag tog vi en annan runda - lite dis framför solen gjorde att jag kände att jag kunde gå annan väg bara för att få lite variation.

Så nu är han trött och nöjd och det är jag också. Väntar på kaffet och ska sätta mig ute och dricka den.

Och igår - vilket väder, helt otroligt närmare 30 grader och sen vid 10 på kvällen satt jag ute och det var 20 grader men det kändes ju inte som det brukar kunna då vi kallar det tropisk värme - skillnaden - inte så fuktigt. Så det var skönt att sitta där ute efter att ha gått rundan och kollat sniglar och plockat ett antal och må gott innan jag gick och la mig - lite jobbigt då det var varmt men fram med fläkten så gick det bättre och fönster och balkongdörr på glänt.


Vi åt en god pastasallad och det var precis rätt mat i värmen. Idag ska vi nog äta färskpotatis med kassler och gräddfil med lökhack i. Salt och gott.

I morgon ska det bli regn och åska och det känns skönt att ha en mellandag - ska till tippen har vi sagt. Det kanske kan bli lite sömnad.

Men det är då och nu är idag och jag tror vi ska klippa gräsmattan i em igen så vi kan hålla den kort.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar