December

December

onsdag 30 april 2014

Vintern rasat










Då var det valborg - sista dagen i april månad och idag är det mulet och kyligare - kanske mer normalt för årstiden men nog är det bra gött med värmen vi haft.

Tänker bara vara hemma och ta det lugnt.

Igår var jag på after work med mina kollegor - vi är 3 som är anställda - jag och kollegan på kontoret och en hjälpreda/vaktmästare som börjat. Och jag har lite dåliga vibbar där. Han drack öl och idag är han inte på jobbet. Har väl utvecklat någon sorts radar på sånt beteende. Tyckte han blev fort berusad på 2 öl varav den första var mellanöl så det är inte ok och inte bra alls. Vet att han inte har körkort för det förlorade han dagen efter då polisen en gång tog honom.

Ja ja.

Åt en god pizza och tog ett glas vatten med citron i. Vi satt utomhus under middagen och sen gick vi in då solen försvann bakom några trädtoppar. Var hemma vid halv 9 så det var inte så länge. Men trevligt.

Tagit sprutan idag och det var väldans mycket folk på vårdcentralen, läste i vår lilla lokaltidning att det var lite kaos på vc denna vecka, svårt att komma fram och många pollenallergiker som strömmar dit.

Det ska hur som helst bli skönt att få vara ledig nu ett par dagar oavsett väder. Men några måsten finns - och dammsuga är ett. Sen är det hundpromenad på lördag.

Så dagarna kommer att fyllas och har vi riktigt tur så kanske det går att fylla med sol och värme och sitta ute i trädgården och bara må gott. Sen ska jag skörda årets första rabarber och baka en rabarberpaj!

Trevlig Valborg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar