December

December

torsdag 24 april 2014

sommar och elände



Jämmer och elände. Skit och pannkaka, smärta och värk.

Smärtan är som skickat direkt från underjordens makter.

Kände på förmiddagen att jag var lite öm i länden. Körde min dottern till ett möte på jobbet som varar en timme - knappt och då skulle jag gå en runda med vovven. Och det var precis som vanligt - inga problem tills jag gått halva vägen och vovven snurrade runt en lyktstolpe och alla med hund vet ju dom blir totaldumma och fattar inte något utan vill fortsätta framåt mer runt så jag skulle bara locka honom åt rätt håll och tar tag i kopplet och gör något och kan knappt röra på mig efteråt så där står jag mitt i mellan bilen åt båda håll men lyckas stapplande ta mig fram och sakta sakta gå mot bilen igen.

När vovven får kopplet under kroppen och jag tänker - böj på benen istället för fäll ryggen framåt och fixa detta och igen - SÅ JÄVLA ONT! - kunde knappt komma upp igen, nästan så tårarna kom.

Och som om vovven förstod så drog han inte och gick sakta och väntade in mig. Men smärtan är där fortfarande. Problem att ta mig i och ur bilen, köra den och sen hem och byta byxor - ett helt företag men jag sitter nu på jobbet. Tog både muskelavslappnande och starkaste tabletten innan jag åkte på jobbet.

Det är inga häftiga rörelser och jag känner hur värken INTE släpper alls.

Till och med mina bilringar runt magen värker. Ner i fötterna och upp i nacken, ut i fingrarna.



Men det går väl över - någongång - kanske inte idag, kanske inte i morgon men någondag i alla fall.

Det är sommar - enligt SMHI - en månad för tidigt. Dottern vägrar säga sommar - det är bara april och kan hålla med och man undrar bara - när kommer bakslaget. Känns som om jag väntat på det hela vintern. Att man ska vakna en morgon och det är vitt, slaskigt och eländigt ute men det har inte hänt på detta år - än.

Igår var det yoga - då kände jag inget av någon värk varken här eller där. Då berättade hon att nästa onsdag är det inget för då är det valborg - jösses redan och så kom jag på att det är klämdag på fredagen och då ska jag vara ledig!

Skönt att se fram emot.

Sonen var på otroligt bra humör igår. Jag och dottern satt och åt när han kom. Vi visste inte riktigt när han skulle komma hem för han skulle hjälpa sin pappa med att bära en soffa från som skulle slängas.

Så han kom lagom till maten för han hade inte ätit och sen när det var klart plockade han ur diskmasinen och sen i den också - utan att jag ens sagt något. Han gjorde det helt frivilligt. Både jag och dottern tittade på varandra och såg frågande ut.

Men han var på bra humör kanske för att han varit och handlat och köpt sig ett eget fiskespö istället för att låna ett gammalt av sin pappa så har han nu börjat investera för sin egen del.

Och idag är han och en kompis iväg och fiskar. Skitfiske på dig sa jag när jag släppte av honom hemma hos kompisen och kanske kan det bli i alla fall någon mört till katten.

Nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv, jag pustar, frustar och känner mig trött som man kan göra när man får extra ont. Ska gå och kolla brevlådan så jag får röra på mig för sitta still känner jag är inte helt bra.

1 kommentar:

  1. Fy! Sånt göt rejält ont. Brukar ta ett tag innan det släpper också.
    Försiktig kram <3

    SvaraRadera