December

December

onsdag 23 april 2014

Knö dig in.




Det är så mycket pollen att dom som räknar inte hinner med - undrar hur dom gör? Och inte nog med att vi har vårat egna pollen vi får den från Danmark också som aldrig haft så mycket tydligen sen dom började räkna.

På radion pratar dom om pollen och allergier och björken är värst just nu men även andra har höga halter.

Så jag känner mig väldigt trött idag. Annan trötthet än den vanliga och ögonen vill blunda hela tiden så trots allergitablett, nässpray och ögondroppar så känner jag av den och jag var på apoteket idag och medan jag väntade på min tur bland recepten så kom det in flera som köpte allergimediciner.

Men om det nu har satt igång rejält så kanske det är över snart också - lever på hoppet.

Och jag hade ett mantra sen igår - håll koll på dagarna, det är inte måndag - igår, det är onsdag - idag och injektionsdags så jag missade det inte!

Igår var jag värdinna för stickträffen och det blev himla trevligt och lyckat, skratt och allvar bland pratet och stickat såklart.

10 personer var vi och vi hade fått in de 3 som inte kom också även om det då varit extra trångt vid fikabordet.

Sonen undrade hur vi skulle få plats? Jag hade lånat klaffstolar på jobbet och gjort iordning med belysning innan alla kom. Så även om jag inte har det så stort så gick det bra - tänkte på alla gånger vi suttit i garnaffären och då haft det trångt. Stor pumptermos lånade jag också så kaffe fanns det gott om.

Det är kaffe som gäller och till det hade jag hårt tunnbröd, salta kex, sesamknäcke, glutenfritt knäcke och riskakor, ett surdegsbröd och ett lantbröd. Hembakad sockerkaka och kokostoppar samt kokosbollar - köpta. Sen var det olika pålägg till detta.

Det är en som undviker gluten och en annan laktos så alla var nöjda och glada när dom fikat klart.

Så det var riktigt trevligt som det alltid är på dessa träffar. Vi är ju en salig blandning och olika åldrar och vi hade väl inte träffats i övrigt om vi inte lärt känna varandra på stickcafét i garnaffären när det begav sig.

Lite skvaller om en ny garnaffär fick vi också - ska öppna efter sommaren och i en lokal granne med min frissa.

Det blev inget virkat igår utan jag hade en caféstickning - enklast möjligt. rätstickning fram och tillbaka i en rektangulär form - till tossor.

Solen skiner idag men det var lite disigt i dag på morgonen och lite småkyligt klockan 7 på morgonen. Dottern kom hem efter att ha gått till bussen - hon missade den så då fick jag kliva upp.

Det blåser också rejält idag flaggorna står rakt ut på flaggstängerna jag ser från jobbet. En stor mugg med kaffe har jag fått i mig. Och får nog ta och brygga lite mer.

Onsdag innebär också - några gånger till - yoga innan det är slut för denna termin. Och dottern kommer med - hon hade morgonskiftet idag - jag trodde det var tvärtom så det är ju trevligt.



1 kommentar:

  1. Vad mycket gott du bjöd på :-)
    Ni verkar ha trevligt på "syjuntan" ;-)

    Vad bra att du har koll på dagarna... så du inte missade din injektion & att det är yoga idag :-)
    hoppas det blir en mysig & skön stund :-)

    *stor kram* ❤

    SvaraRadera