December

December

torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag



Ja kitteln är kollad och fylld med häxbrygd, kvasten är det också ordning på så nu är det bara att invänta avfärden :D

Idag blir det blåsigt där bland alla andra för det är rejäl blåst - ljumma vindar dock men flaggorna står rakt ut och träden svajar betänkligt.

Är tidig på jobbet idag - har mycket att stå i som sagt i em.

Det är pengar in på kontot idag så jag ska iväg till Jula och där ska jag köpa lite smått och gott som ett flexikoppel på 8 meter så att vovven kan röra sig lite mer fritt när vi är på lämpliga gångställen för lös vill jag inte ha honom.

Sen ska jag köpa sånt kantband i zink som man har mellan rabatt och gräsmatta - köpte grönt i plast förra året och sen kom jag med trimmern och så var det bara smulor kvar och helgen ska ju bjuda på utevistelsetemperaturer så då tänkte jag pyssla i trädgården. Ska också köpa jord.

Sen har jag tröttnat på att se handdukarna på en hylla i badrummet och ska sätta upp en duschstång och hänga ett tygstycke över -hade det i förra huset - ett gammalt lakan med brodyr som passar här också.

Mat och annat gott ska också inhandlas.

Det är tänkt att barnen ska hem till pappan men igår ringde han och det blev inte helt klart att det funkade så jag vet inte om dom kommer vara hemma eller inte. Dottern mår också dåligt idag - hon har sån mensvärk så hon kanske skippar det hela just därför.

Sonen är iväg nu på förmiddagen på sitt via af som han är på 2 gånger i veckan måndagar em och torsdagar fm sen hade han inte några tydliga planer för helgen.

Blir det bra väder - mindre blåsigt så blir det nog grillat i helgen. Påskafton - då slutar dottern tidigt och eftersom det nu är påsk och bussarna går skruttigare än vanligt så är det nog lite hämtning och sånt också.

Men härligt med 4 lediga dagar att må gott på.

Igår slutade jag tidigt på jobbet för att åka och klämma ihop tuttarna - dom är så gulliga, duktiga och försiktiga på mamografibussen. Fick nämnt att jag gjort en i somras och det var bra jag sa det så nu står det i noteringarna och 2 veckors väntan.

Köpte sen lite lövbiff, champinjoner, tomatpesto och så blev det en pastasås av detta till middag. Och en lugn kväll. Plockade undan och lyssnade på boken samtidigt och sen zappande på tv och såg - när livet vänder - tror jag det heter på 2:an intressant men sen hamnade jag på mästerkockarna - barnen och fick ångest och kunde inte titta på det.

Hur kan man i den åldern göra egen pasta - det kan inte jag - eller har aldrig gjort. Sen var det Greys men jag kände inte för att se det heller.

Vet inte vad jag ska se på egentligen på tv om kvällarna. Tycker inte om lekprogrammen varken med kändisar eller icke kändisar, mängder av serier fixar jag inte heller längre - kräsen eller vad det är - vet jag inte men jag tycker det mesta är skräp numera samtidigt så missar jag säkerligen en massa bra serier för att jag inte ger dom en chans ens.

Onsdagar är ju annars yogakväll.

Ja man har helt enkelt blivit förändrad som person och i smak och tycke numera.

Kanske är serien The Bible något att se i påsk - hm såg precis - den går jäääätte sent.

Ja men det finns ju böcker - tack och lov.

Glad skärtorsdag på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar