December

December

fredag 18 april 2014

Det blev jobbigt.



Kul att träffas igår :D

Att putsa sin kvast och dona och ha dig tar på krafterna och flygturen ja den ställde till det. Samt eländesvädret - blåst och regn - ja det gjorde att det värkte både här och där i mina muskelfibrer. Huvudvärken kom och gick under dagen.

Har sovit uruselt i natt och varit uppe flera gånger på toa, dricka mjölk, ta näsdroppar, ta huvudvärkstablett och mellan 4 och halv 7 var jag vaken och sen somnade jag till någon timme för att vakna igen strax efter 9 med huvudvärk som sitter som en smäck i bakhuvudet.

Ute är det grått idag och det har nog regnat halva natten - det är väldigt blött ute men jag lever på hoppet - det kommer en sol - snart.

Jag hade ju en runda igår att göra och jag fick med mig dottern. Vi åkte förbi en ica butik där det stod pris på räkor och så bestämde vi att - det skulle vi kunna äta idag. Gott så här till påsk och vi köper ingen speciell påskmat så varför inte.


Så första stoppet blev centrum och systembolaget - lite vitt och rött blev det.

Sen till ett ica men där kostade räkorna vid fiskbilen 299:- kg - hm - lite annat blev det på den butiken. Tvättmedel 5 produkter via för 99 kronor, baguetter och annat till en räkmacka.

Nästa stopp - stora ica - 259:- för räkorna där då hade vi ett alternativ kvar som vi skulle kolla på eftersom vi skulle till grannbyn.

Där blev första stoppet Jula och jag fick köpt det jag hade tänkt mig, in på jysk för att titta då det ligger nära och köpte jag nytt överdrag till sonens madrass - det gamla åker bara av och hade gjort sitt för länge sen och det var ju rea på det och vid kassan stod en pall med dynor - randiga i svart och cerice för 50:- styck och det passade perfekt till mina 4 plaststolar jag har ute i trädgården. Så jag fick 4 för samma pris som 2 annars.

Nöjd åkte vi därifrån för att åka till Maxi och då gick vi förbi lite andra butiker och Indiska och där hittade jag...................


Den lilla svarta för halva reapriset och i min storlek - 100 kronor - som hittat och dottern hittade en långkofta i blått också halva reapriset. 

Vi var också in på Lindex - dottern köpte tights att ha på jobbet under sina tunikor och jag köpte strumpor till sommaren - låga köp 3 betala för 2.

Och på Maxi kostade räkorna 229:- så det får man väl säga var rätt ok, handlar väldigt sällan i denna butik och hittar inte så bra men en ny liten hink blev det också - för den gamla som jag har när jag städar - dammtorkar och sånt hade spruckit och den är så lätt att ha istället för en stor skurhint så då blev jag också nöjd.

Sen blev det lördagsmiddagen - påskalamm - vi ska nog grilla för då ska solen skina. Jag hade inte tänkt på det men det var dottern som sa - vi brukar ju äta lamm till påsk - och det hade hon ju rätt i.

Och så sista stoppet - Rusta och sen åkte vi hem, trötta och nöjda och hungriga.

Sonen gick hemma och väntade och han ringde medan vi var ute och åkte - dottern fick svara i min telefon och jag hör något så jag blev lite nervös där ett tag innan jag fick klart för mig vad det handlade om.

Sonen sitter i sitt rum i godan ro - tittar på datorn och ser i ögonvrån något - och utanför hans fönster står en stor Älg! Då höll han på att göra på sig - hade nog också gjort detsamma om jag tittat upp och mött ögonen på en älg.


Han fick tagit kort med mobilen så att jag skulle tro honom. Och det när den var på väg ut ur min trädgård så jag fick ut och inspekterat när jag kom hem, såg klövspåren men dom är ju som sagt stora så staketet hade det inte hänt något med.

Vovven är lite mattig så när jag gick där ute fick han fnatt och sprang runt runt och ner i min rabatt och grävde upp och sprang, ner i rabatten och det är läge för att skura golven idag.

Att sen äta räkor med en katt som kråmar sig och en vovve som också stirrar är inte helt lätt men vi hade mysig kväll ihop med gott att äta. Det var ju torsdag och nya Allas och korsord som vi också löste ihop - gillar såna här kvällar.

Sen medan barnen plockade undan tog jag vovven, räkskalen och nya kopplet ut på en runda. Det blev jättebra att han nu kan röra sig mer fritt där det är läge för det. Jag tänker ha det mer på promenader på ängarna och så.

Frukostteet är uppdrucket och kaffe ska kokas, dottern har duschat och henne ska jag köra till jobbet sen i em. Sonen skulle också iväg ikväll och dottern kommer hem sent så det blir en lugn kväll. Vet inte än om hon får skjuts hem eller om hon ska hämtas.

Ska också ut på en runda över ängarna med vovven - får hoppas att jag inte hamnar i en regnskur. Men får klä mig som om det kan hända.

I övrigt tänker jag nog inte göra så mycket mer idag - rester till middag blir det och det blir ju mer av att fixa och dona imorgon.

Må gott



1 kommentar:

  1. Nästa år får du ta det lite lugnt på blåkulla ;-)

    Vad gott med räkor :-)

    Jösses, jag förstår att sonen blev rädd om det stod en älg & tittade in på honom :-D Hjälp!!

    Vilken MYSIG kväll ni fick :-) Det är guld värt...

    ha en GLAD PÅSK!
    Kram 🐣🐣🐣🐣🐣🐣

    SvaraRadera