December

December

torsdag 20 mars 2014

Arla morgonstund



Mina nya skor fick stanna hemma när jag idag tidigt åkte iväg med bil och hund till verkstaden. Igår fyllde jag på busskortet så jag hade pengar på det - jag åker ju otroligt sällan kollektivt och kollade noga vilka bussar och byten som skulle gälla.

Verkstaden skulle öppna vid 7 och jag skulle var där med min bil på morgonen. En buss skulle gå sen 07:40 med byte och sen skulle jag vara hemma strax efter 8.

Men när jag stod där på verkstaden - vilken spanjoren inte alls gillade - han ville inte vara där inne i receptionen. Det luktade nog konstigt i hans nos och försökte nästan krypa ur sin sele.

Och det slutade med att jag gick hem - en nätt promenad på strax över 5 kilometer men det var otroligt skönt ute och en härlig promenad trots den tidiga timman.

Vaknade innan klockan av huvudvärk och den sitter tyvärr kvar nu när jag kom in men höll sig borta när jag var ute.

En stor kopp kaffe och smörgås - min frukost var extra gott efter denna runda - det tog mig ca 1 timme att komma hem.

Men jag tänker inte gå och hämta bilen i eftermiddag - då blir det kollektivt och vovven har ju fått sitt idag. En konstig vovve för inte att han ens försökte sätta sig och kissa en enda gång. Den förra jycken stannade ju på varje grässtrå för att revirpinka och det kunde bli lite hack i rytmen när man gick men inte spanjoren inte. Men han lyckades göra nummer 2 - där kunde han inte hålla emot - men kissa gjorde han inte förrän han kom hem i trädgården och jösses va länge han stod. Men det är nog för att han är osäker på nya miljöer för halva vägen var ju ny för honom.

Men så kom jag ju också på - jobbet - jag måste ju gå till jobbet - det tar ca 10-15 minuter bara så det är ju inte så farligt men jag får nog kolla om min dator kan få plats i en ryggsäck istället för den dataväska som jag annars har - det blir lite bökigt att bära och axlarna tar stryk. Men jag tänkte inviga mina nya skor då. Skavsår är inte kul och har jag tur så får jag inga av dom - jag fick aldrig det av de gamla.

Hör på nyheterna om snökaos i Sthlm och norr - och det känns otroligt långt bort. Att man kan glömma så lätt hur det kan vara men vi kanske också får ett bakslag i april så där för en dag. Eller inte.

Klockan är bara strax efter 9, ska ta och plocka lite i köket - ur och i diskmaskinen - ingen orkade det igår och vi hann inte heller.

Jag köpte hel färsk kyckling - 2 stycken för 25:- kilot som jag har i kylen och ska steka idag tänkte jag. Har 2 lergrytor så det får bli en i varje och det som sen blir över tänkte jag rensa och stoppa i frysen - perfekt till en paj eller sallad eller nåt. Har också köttfärs som ska fördelas i mindre förpackningar och av en del ska det göras biffar med fetaost - får bli imorgon tror jag med rostade rotsaker. Det bestämde vi i affären att vi skulle äta någon dag.

Vi gick länge bland frukt och grönt igår - det blev ju massa goa frukter till den salladen vi åt igår och sen så olika rotfrukter plus de vanliga salladsgrönsakerna. Och dottern tycker att fetaostfyllda biffar passar bäst till rostade rotfrukter och då får det bli så :D

Det kommer bli en lång dag idag och en tidig kväll förmodligen. Kände mig lite trött och sliten igår och kan väl inte känna att jag är bättre idag - känner mig snuvig men det är ju pollen som ställer till det och har man då en grund som är lika med trött och eländig så blir det ju inte lättare.

Tänkte hämta ut ögondroppar igår när jag var på apoteket men dom var slut - det är samma som jag köpte utan recept (tror jag) och jag har kvar av dom men det är nästan rusning till apoteken och allergihyllan.

Man kan ju fundera över varför många har blivit pollenkänsliga och allergiska. Jag var ju inte det för 10 år sen. Mitt ex har också blivit det på senaste tiden och många andra som inte varit det som barn.

Vovven har rullat ihop sig som en boll på en matta och sover - många intryck idag också för honom men miljöträning är bara bra.

Fast jag måste erkänna att jag inte är så klok som jag vill tro att jag är. Kommer få lida för denna dag - kroppen kommer att protestera med smärta och energilöshet -- men fuck säger jag åt detta för själen och knoppen gillar det :D

Och så är det vårdagjämning!

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar