December

December

måndag 6 maj 2013

Surgubbe!



Den där Ove - vilken surgubbe!

Men han kanske bättrar sig, jag lyssnar och ler och känner mig lite irriterad på honom :D

Var inte värst effektiv på jobbet idag. Men det går ju att ha såna dagar också. Som tur är. Nya bättre tag i morgon!

Middagen stod på bordet när jag kom hem. Åkte inte direkt hem för jag hade böcker att hämta ut på biblioteket och en av dom var sista dagen idag.

Och jag har god lust att genast lyssna på en av dom men det får allt vänta. Ska bli vän med Ove först.

Men sen blir det nog att jag lyssnar på 5:e boken av Jussi Adler Olsen. Och så fick jag hem en kärlekshistoria - det hör verkligen inte till min vanliga typ av läsning - Gubbe och Katt och sen en amerikansk hårdkokt thriller av Michael Connelly.

Och alla 3 är i mp3 format så slipper man hålla på och omvandla för att kunna lyssna.

Idag hade vi dörren öppen som leder ut och det drog inte ens kallt var bara skönt. Satt ute i solen och åt mitt mellanmål och det var 20 grader när jag åkte hem. Det är bara lite dilemma när man ska klä sig. Ska man ha strumpbyxor eller ej under kjolen, jacka över koftan? osv.

Och det är nästan så man ser hur det bara blir grönare och grönare på träden. Och inga gubbar har kommit för att börja med huset - hm ja dessa hantverkare först v 18, sen en ny lapp om v 19. Dom lär väl komma på fredag när jag ska vara ledig!

Sonen hade stannat kvar i stan och köpt en snygg skjorta - vi tittade på den igår på Carlins men den fanns inte i den butiken i hans storlek men idag hittade han den i en annan. Nu är det bara ett par jeans som ska till så är han helekiperad inför studenten han också.

Ska ta och göra smoothie så dottern kan ha med sig ikväll och jag ha imorgon. Bananer, jordgubbar och vaniljyoughurt.

Sen ska jag bädda ner mig. Trött är jag. Imorgon är en ny dag.

Må gott





2 kommentarer:

  1. Inte bra att ha med gubbar att göra... Hoppas Ove bättrar sig ;-)

    Jag tog jacka på förmiddagswalken & det blev för varmt, blev änns blöt om ryggen... Men ta av sig i tunn blus känns nästan farligt, man vill ju inte bli sjuk & jag är lite förkyld...

    Ha en godnatt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. När det gäller Ove så får allt sin förklaring :)

    SvaraRadera