December

December

lördag 25 maj 2013

Ring så spelar vi

Detta fantastiska program! Och ett som följt med sen barndomen. Och lärorikt - så idag har jag fått lära mig vem som är sveriges nationalfågel och det är samma en som sjunger sin serenad i mina träd om kväll och morgon - koltrast.

Att det var en trast var jag klar på men inte vilken det finns ju björktrast och sångtrast och säkert någon mer sort kanske också men det var en atracitpaus som det stod i rubriken.

Många gånger så lyssnar jag inte så mycket på det för när jag är på G så har det slutat men idag har jag vaknat tidigt.

Natten har varit kass, vaknat x antal gånger och sen inte somnat om direkt. Men man får vara glad över att jag fått någon natt denna vecka med god orörd sömn.



Så idag krävs det mer än stor kopp kaffe. Känner redan nu efter att ha ätit frukost att jag kommer få en jobbig dag med tröttheten.

Ute är det sådär väder. Det regnar inte men det är inte klar blå himmel utan den är disig och om solen får chans så kanske den kan värma upp luften och skingra molnen och så får vi en härlig solig dag så jag kan få sitta ute i solen i stolen och må gott.

Tanken är också att jag ska ta med mig dottern och åka till spåret så hon får springa och jag ta mig en skön promenad. Vi skulle höras frampå dagen.

Vintern har gått hårt åt min rabatt kan jag konstatera. Saknar flera blommor som inte alls vill ge sken av att komma upp ur rabatten - trist. Och inte är det någon mening att sätta något förrän man målat klart. Nu har ställningen stått i - är det 3 veckor och av dessa 3 har man använt den 2 dagar. Det är effektivitet det. Tycker synd om dom som fått sina balkongdörrar stängda då det är en pinne framför som håller upp byggställningen - dock så har stolpskottet som bor under mig inte fått det och det tycker jag är himla synd när andra som förtjänar solen inte har det. Troligtvis var han hemma då det byggdes. Jaja - livet är inte rättvist.

Men sniglarna - ja dom finns - så jag går min runda i trädgården och tittar efter dom och har plockat flertal varje kväll nu - dom är små men små blir ju stora och även om det är svårt att få bort dom så tänker jag att jag minskar med några x i trädgården i alla fall.

Det är ju som sagt lördag och det innebär melodikrysset. Idag väntar jag länge på det och det är 45 minuter kvar innan det börjar och frukost och kaffe är klart så vad ska jag hitta på under den tiden. Inget :D

Gå runt bland bloggar och hälsa på är ju inte helt fel.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar