December

December

lördag 25 maj 2013

Nästan över



En lugn dag och solen kom till sist - nu på sena eftermiddagen. Det är skönt ute och jag har väl ingen större lust egentligen att sätta mig på utsidan av mitt hus - stolen är inte längre i solen för trädens grönska sätter stopp för det.

Sen är jag alldeles för trött också och jag vill helst gå och lägga mig. Nu är lördagen snart över.

Det har varit en lugn dag. Har varit på biblioteket och lämnat böcker och sen hämtat två nya - Sofie Sarenbrant - vila i frid och Katarina Alvtegen - fjärillseffekten.

När jag gjort detta åkte jag och hämtade dottern och vi fick åka förbi hemma för hon skulle hämta andra byxor - för vi åkte till spåren och hon sprang och jag gick - men det gick trögt för oss båda. Men dottern märker att nu gick det ändå snabbare så det går framåt med joggingen.

Hon följde sen med hem och har duschat och gjort sig klar för att åka till en kompis som lånat sin brors lägenhet då han och familjen åkt utomlands - händer varje år. Så jag har nyss kommit in efter att ha kört henne till tåget och sen tagit en runda med jycken.

Vi har ätit middag ihop och det blev idag fullkorns couscous som jag rev ner parmesan i, sparris och benfri fläskkotlett.

Räcker till middag imorgon också.

Kanske blir det imorgon mer av stolen i solen - hoppas kan man ju alltid. Om dottern ska sova här eller hos pappan står skrivet i stjärnorna - vi pratade aldrig om det.

Det visar sig.

Trygghet i sprayflaska - ja det kan ju vara nog så bra om man är katt - Feliway sprayen har jag inte testat någonstans än har bara läst bipacksedeln. Tänk om det fanns sånt för oss människor också.

En tryck på en spray och man känner hur man slappnar av och känner sig fridfull och trygg - varför har ingen kommit på detta? Eller det kanske finns men det är i så fall något jag inte uppfattat.

Det finns ju för hundar också och jag köpte en sån fast i den form att man hade det i en stickkontakt när vi flyttade in i lägenheten allt för att jycken skulle känna sig trygg i sin nya miljö. Vet egentligen inte om det fungerade men så köpte jag också citronhalsband för att han inte skulle skälla och detta har ju han slutat med och nu är han nog så trygg han kan vara när han är ensam hemma och kommer nyvaken och lite borta när man sätter nyckeln i låset.

Om en vecka denna tid så borde vi vara framme eller i alla fall nära på. Bara man kommer till Mora så är det ju bara en stenkast kvar - sisådär 15-20 mil men när man kommit dit så känns det inte som om det är långt kvar. Och kanske - jag vet inte det än så blir första stoppet i min barndomsby där min bror idag har stuga eller så kör vi 10 mil till.

Jag ska träffa min bästa och goaste vän också när jag är där. Det är en sån där kompis som när vi träffas som är allt för sällan och vi pratar inte ens i telefon men när vi träffas eller pratar så är det som om tiden stått still vi plockar upp där vi senast avslutade.

Och när jag tänker på det så känner jag hur mycket jag saknar henne! Vi var så nära varandra, vi hade så kul, delade lägenhet, kläder och allt - dock inte pojkvänner :D. Vi har inga hemligheter för varandra och efter henne har jag inte mött någon som är blivit lika god vän irl.

För jag måste ju säga att jag mött jättegoda vänner här på bloggen som man också är öppen med men vi har ju aldrig träffats.

Och det är absolut inte fy skam. Utan väldigt trevlig, trygg och behagligt.

Något helt annat - gott är det med Estrellas Salta jordnöter & cashewnötter. Köpte en påse i går som jag hade i salladen men dom är absolut goa att äta utan sallad.

Lördag och jag har inte en aning om det är något att titta på, på den sk dumburken. Förmodligen inte. Om det inte är efter 21:00 och det är för sent för mig - speciellt idag. Jag hoppas att min natt i natt ska bli bättre än den som var. Behöver det!

Imorgon har jag inga speciella saker att göra. Pizzabullarna kanske men det kan jag också göra en annan dag. Ladda D-vitamin vore ju det bästa.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar