December

December

söndag 12 maj 2013

Lila - Fibromyalgins färg, Blått - ME/CFS - det är 12 maj idag


Söndag och jag helgar vilodagen! Är väldigt trött idag, har legat i sängen och vilat i omgångar men har även varit ute och åkt. Gjorde ett ärende i centrum, bla mer pollenmedicin. Sen åkte vi jag och dottern till spåret och jag gick medan hon sprang. Hon tycker det är otroligt jobbigt och trist men jag peppar och tror absolut att hon innan sommaren är slut springer 5 km utan problem och när man kommit över den där spärren och det bara går av sig själv och man springer de där 5 km utan känslan av att dö - ja den är riktigt härlig. Har haft den och det finns lite i mig som också vill springa men insikten om att det kostar dyrt gör att jag avstår. Jag är glad att jag kan gå mina promenader.

Kokade tjocka revben tidigare idag. Sen har jag lagt dom på grillen och haft glaze på dom som jag gjorde själv, rörde ihop lite salsa, chili, honung, worchestersås, paprikapulver och vitlök som jag penslade på medan dom grillades.

Kokt potatis och broccoli och sås gjord på spaden av koket och jag har kvar så det blir frysen med en rester - gott i en soppa eller nåt en annan dag.

Sonen - han är bra lat idag. Vill inte göra något. Han var hemma strax innan 4 och det var inte långt efter som jag vaknade men då var det ju tyst i huset.

Dottern - ja hon har fått energi eller känner ett tvång av att städa sitt rum och det behövdes så hon har bytt torkvatten till allt damm x antal gånger men så blir det bra när det är gjort. En massa att plocka undan och en kommentar - jag har för mycket kläder - den var bra :)

I morgon tänker jag detoxa mig själv. Det blir flyt mestadelen av dagen. Men frukosten kommer bestå av gröt. Det blir en och annan smoothie, keso och annat magert. Dels för att krympa ihop lite, dels för att jag känner själv att det blir för mycket av det goda ibland och ungarna ska till pappan och då blir det bra och enkelt. I och för sig ska dottern också vara med på ett hörn men kommer inte byta ut mer än någon måltid per dag.  Räknar med 2 veckor. Har inte bestämt mig än men kaffet ska jag också dra ner på. Kanske nöjer mig med en endast kopp per dag - den på morgonen.

Tror också magen kommer gilla att få lite lugn och ro för att jag inte kommer äta bröd, pasta eller annat i den vägen.

Kanske kan jag känna mig lite piggare inför resan till norr efter detta eller så gör det varken till eller från. Nutrilett med choklad är det som ska ersätta vissa måltider.

Så kvällens efterrätt med pistageglass blir det sista söta på några veckor. Men jag vet att jag nästa fredag nog kommer äta både bröd och annat. Ska jobba på specialloppet - en form av göteborgsvarvet och då kommer det bjudas på en macka och ska man klara detta så tackar man och tar emot så jag kommer inte vara helt strikt. Dottern ska också jobba med mig den dagen. Det är ett lopp för funktionshindrade som går av stapeln och hon jobbar ju med sånt så det blir kul för henne också. Själv är jag där via mitt jobb. Det hade också funnits om jag velat chans att jobba på stora Göteborgsvarvet men nä - det är nog mycket mer än vad jag mäktar med tyvärr annars hade det ju varit kul men jag nöjer mig med fredagen så kan jag vila lör-sön.

Vill ni så har ni många fina och tänkvärda bilder att titta på nedan. Lila är ju fibrons färg och där hittar man ju så mycket - sämre är det med den blå som är för trötthetssyndromet.

Må gott









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar