December

December

måndag 1 april 2013

Stora lurardagen



Ännu en dag med klar och blå himmel. Solen skiner och det är enligt smhi lite blåsigt så det är nog bara i lä det är så där gott och skönt och alldeles underbart.

Fördel med sommartid är ju att klockan visar närmare 9 än 8 när man vaknar. Och natten - ja den har varit såååå bra - not - lurad!

Igår var jag ju så trött att jag inte visste på vilket ben jag skulle stå om jag hade stått upp. Satt i soffan igår och tittade på morddokumentären som i går var väldigt aktuellt och intressant då det handlade om mobbing och nätmobbing och att det är så många barn som blir mobbade i skolorna idag och skolorna själva slår i från sig och säger - inte i min skola!

Men på en skola så blev dom väldigt medvetna om problemet och gjorde allt för att försöka stävja men det lyckas inte och barn försöker ta livet av sig pga mobbing. En del räddas tack och lov medan andra lyckas tyvärr och deras föräldrar jobbar nu för lagändringar och annat för att det inte ska vara helt förjäves. Något annat i programväg än alla dessa eländiga lek, tävling och blä program - enligt mig då för det är säkert många som tittar eftersom man gör dom men jag har kommit till den punkt i mitt liv då jag tycker illa om dessa.

Sen gick jag och la mig och tänkte att så trött som jag är så kommer jag somna gott och snabbt och jag skippade propavantabletten igår och det blev som det blev. En kass natt. Somnade aldrig till riktigt och vid 12 var jag uppe och tog en tablett för att få sova och sen så sov jag hyfsat halvdåligt halvbra.

Allt är ju relativt.

Och så vaknar jag vid den tid jag nu har vaknat i massor av mornar med den skillnad att klockan är lite mer än bara häromdagen.

Jag har ätit frukost. Idag blev det havregrynsgröt med jordgubbar och en kopp kaffe. Ska väcka dottern om en stund och så ska den här dagen få bjuda på en skön promenad är det tänkt.

Sonen ska hämtas hem och till middag blir det kycklingempanadas.

En bra sista dag denna påsk


1 kommentar:

  1. Håller helt med dig! Det är helt kass vissa dagar på TV!
    Nu blir det ljusare på kvällarna så man kan utnyttja dagarna lite mera och kanske slipper reta sig på alla dessa förnedringsprogram ;)
    Jordgubbar...du.. det lät väldans gott det, du!!

    Hoppas du får en fin inledning på nya veckan, vännen.
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera