December

December

söndag 14 april 2013

Söndag


Jycken tycker också om sängen.


Söndag och förmiddag. Solen gör ett sakta trevande att komma fram mellan molnen så det kan bli riktigt  soligt om en stund kanske - lagom till jag ska ut och gå.

Ser på träden att det blåser lite så det kanske är lite ruggigt ändå. Och imorgon ska värmen komma - så det blev inte idag.

Gröten är uppäten. Idag åt dottern också gröt men säger mest hela tiden - det är ju inte gott med havregrynsgröt. Hon är mer för mannagrynsgröt. Och själva gröten i sig är ju inte så god utan det är ju sylten, kryddningen och annat som gör det ätbart.

Men magen gillar gröt!

Trodde i min enfald att jag skulle kunna se unge kommisare morse igår - och det gjorde jag i 10 minuter innan jag kände hur ögonen nästan rullade i huvudet på mig och det vara bara att ge upp och sova.

Sov gott fram till att jycken gnällde vid halv 2 och han släpptes ut, jag gick och la mig och sonen som var vaken fick släppa in honom. Men jag kunde inte somna om för jag hade sån värk i kroppen och det var bara att gå upp och ta lite värktabletter, en smörgås och mjölk. Sen tog det inte allt för lång tid att somna om.

Och sen vid halv 10 väckte katten mig och samtidigt klev dottern upp för att duscha.

Höfterna var stela och ömma men jag stod ju hela tiden igår när jag jobbade och sen är den där dumma axeln inte med mig igen. Men det är ju ändringar i smärtan och inte likadant hela tiden. Kan sätta tiden till före och efter vurpan.

Och på tal om frukost. Jycken har också fått sin gröt - smaskigt idag med.

Och dottern ska jobba natt i dag och hon är inte hemma på middagen så jag och sonen ska äta lax. Tror jag ska göra någon sorts pastasås med den idag.

När jag följer dottern till jobbet ska jag ta vägen över ängarna när jag ska gå hem och tänkte att jag idag ska ta spårlinan på jycken och sele så kan han ströva lite fritt. Nu gäller det bara att fundera - vart är den!

Må gott

1 kommentar:

  1. Va gosigt det så ut under täcket för vovven.
    Jag säger detsamma havregrynsgröt är inte så gott men det är det som är till som gör det och så blir magen glad.
    Kram

    SvaraRadera