December

December

onsdag 13 mars 2013

Härligt



NÖJD!

Jag känner mig väldigt nöjd just nu när jag sitter här vid mitt köksbord och klockan är just i detta nu 21:05.

Haft en fullspäckad dag som avslutades med ett grymt härligt yogapass!

Det gick så bra, min onda axel gjorde mindre ont, jag orkade allt och kände att idag stämmer det helt och fullt.

Och det är med den goa känslan jag ska gå och lägga mig alldeles strax.

Det gick bra på jobbet - fick gjort det jag skulle ha gjort och kunde nöjd åka därifrån också.

Hem och fick i mig en tallrik fil innan jag och dottern sen åkte och storhandlade så nu är skåpen fyllda, frysen också.

Dottern försvann till sin kompis direkt och sonen och jag har plockat in varorna och jag har också splittat på ett storpack lövbiff  och ser framför mig en middag med rullader och en med en gryta med jordnötssås.

Det var också bra pris på både sparris, broccoli och morot så kylen är också full med grönt och sen frukt och så onyttigheter förstås - köpte småkakor - finska pinnar som ser hembakta ut och så tuggar jag frenetiskt på kola - Werters - livsfarligt att börja äta. Det var 24 kronor för två påsar med antingen olika werters och sen riesen och dottern älskar riesen - inte för att jag förstår varför men det gör hon - och då fick jag en werters. Och självklart skulle ju också sonen ha något gott och då fick det bli en chokladkaka till honom.

Har lyssnat på boken och plockat ur och i diskmaskinen för det har ingen av mina små älskade ungdomar gjort - trots att dom varit hemma hela dagen - harkel -man ska inte bli för bortskämd tydligen med att det görs saker utan att jag ber dom om det.

Men det gjorde inte så mycket - kändes nästan lite terapeutiskt det också idag och boken är spännande.

Det är greys anatomi på tv och den serien har jag följt nästan slaviskt men nu känner jag att den gjort sitt.

Så när jag är klar här vid datorn ska jag göra mig klar för natten och sova min skönhetssömn förhoppningsvis hela natten igenom utan att vakna en endaste gång - dream on!

Och det är imorgon redan torsdag!

Må gott

1 kommentar:

  1. Haha vi har tydligen samma smak när det gäller böcker, lyssnar också på denna bok och kan inte lägga ifrån mig mp-3 spelaren.

    Testa gärna Anders Jallai han är görbra!

    kram

    SvaraRadera